סגור
financial times

עוד טוויסט בעלילה: המשטרה הסינית עצרה את היו"ר ואת המנכ"ל של HNA

שלוש שנים לאחר שנשיא הקונגלומרט פושט הרגל מצא את מותו בתאונה מסתורית, עצרה המשטרה בסין את המנכ"ל והיו"ר של הקונגלומרט הקורס. HNA יצאה לפני שהתמוטטה למסע רכישת חברות בעשרות מיליארדי דולרים - מדויטשה בנק, דרך היינאן איירליינס ועד הילטון

המשטרה הסינית עצרה את המנכ"ל והיו"ר של קבוצת HNA במה שנראה כטוויסט האחרון בסיפור ההתמוטטות המוזר של הקבוצה, כך מדווח פייננשל טיימס.
הקונגלומרט הסיני שפשט את הרגל ונמצא בשליטת המדינה מסר כי היו"ר צ'ן פנג והמנכ"ל אדם טן נלקחו היום (ו') למעצר "בשל חשד לביצוע פשעים". בדיווח של החברה לא נמסרו פרטים על העבירות שבביצוען חשודים השניים.
1 צפייה בגלריה
מטוס טיסות היינאן איירלנייס   סין
מטוס טיסות היינאן איירלנייס   סין
מטוס של היינאן איירלנייס. אחת הרכישות של HNA
(צילום: ערן גרנות)
המעצר של השניים מגיע שלוש שנים לאחר מותו המסתורי של נשיא HNA וואנג ג'יאן שנפל אל מותו בבוניו בדרום צרפת במה שהמשטרה הצרפתית הגדירה כתאונה.
השלושה הצליחו לצבור יחד ערימת חובות ענקית של קרוב ל-90 מיליארד דולר במסע רכישות יוצא דופן בכל קנה מידה, שהרחיב את נכסי הקבוצה בכ-40 מיליארד דולר תוך שנתיים בלבד.
מה שהתחיל ברכישה של חברת התעופה היינאן איירליינס, עבר דרך הימור על רשת מלונות הילטון, קניית קבוצת התחבורה ההולנדית TIP Trailer Services והגיע עד רכישת הנתח הגדולה ביותר בדויטשה בנק, רכישת נכסים כמו הפארק אווניו 245 בניו יורק ורכישת יצרנית השבבים האמריקאית אינגרם מיקרו.
הרכישות היו ממונפות מאוד וגובו בנכסים של החברה בסין, מה שעורר חששות לגבי אפקט דומינו בסין, אם הקבוצה לא תוכל לפרוע או למחזר את חובותיה.
נושים בסין פתחו בסוף ינואר בהליכי פשיטת רגל נגד הקבוצה, וכמה ימים לאחר מכן טענו חברות-בנות של HNA כי מיליוני דולרים מכספיהן נוצלו לרעה.
שני הבכירים שנעצרו נעלמו מהעין הציבורית בשנים האחרונות. על צ'ן נאסר לטוס ולנסוע ברכבות מהירות. היו"ר גו גאנג אמר לפני שבוע כי השיחות לארגון מחדש של חובות החברה "נכנסו לשלב האחרון המכריע". תכנית השינוי המוצעת היתה אמורה לפרק את הקונגלומרט לארבעה גופים, כאשר בעלי מניות חדשים ישתלטו על ענפי התעופה, הפיננסים והמסחר.
ל-HNA יש כיום חובות המוערכים ב-77 מיליארד דולר.