סגור

מנכ"ל דנונה העולמית: "נמשיך לפעול ברוסיה. יש לנו אחריות כלפי הצרכנים, החקלאים והעובדים"

אנטואן דה סן אפריק יצא להגנת אי הצטרפותה של ענקית המזון לסנקציות ואמר: "קל מאוד להישאב לחשיבה דיכוטומית ולעמדה דמגוגית"

מנכ"ל דנונה העולמית יצא להגנת המשך פעילותה של החברה ברוסיה, וזאת למרות היציאה המסיבית של חברות בינלאומיות מהמדינה. אנטואן דה סן אפריק שלל - במסגרת חשיפת האסטרטגיה שלו בפעם הראשונה - את המכירה האפשרית של כל אחד משלושת עסקיה המרכזיים של החברה ברוסיה.

מנכ"ל תאגיד המזון הצרפתי דיבר אתמול בכנס משקיעים, וחשף תוכנית רב-שנתית, הכוללת קיצוץ משמעותי בשולי הרווח לעומת השנה הנוכחית, כדי לשחרר מזומן להשקעה בחדשנות מוצרים ובפרסום. המהלך בא כחלק מהניסיון להניע מחדש את צמיחת הרווח אחרי שנים של ביצועים חלשים.
דנונה, שמייצרת בין היתר מוצרי חלב, תחליפי חלב צמחיים, פורמולה לתינוקות ומים מבוקבקים, נפגעה מהמלחמה באוקראינה. לפי אנליסטים, רוסיה אחראית לכ-6% מהכנסותיה השנתיות של דנונה, מה שהופך אותה לחברה החשופה ביותר להשפעות המלחמה מקרב חברות מוצרי הצריכה האירופיות.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל דנונה העולמית אנטואן דה סן אפריק
מנכ"ל דנונה העולמית אנטואן דה סן אפריק
מנכ"ל דנונה העולמית אנטואן דה סן אפריק
(צילום: AFP)
כשנשאל דה סן אפריק אם הישארות ברוסיה תסכן את תדמית החברה, הוא השיב כי "קל מאוד להישאב לחשיבה דיכוטומית ולעמדה דמגוגית, אך בסופו של דבר המוניטין שלנו נוצר באמצעות התנהגותנו. יש לנו אחריות כלפי האנשים שאנחנו מאכילים, כלפי החקלאים שמספקים לנו חומרי הגלם, וכלפי עשרות אלפי העובדים שתלויים בנו".
דנונה מעסיקה כ-8,000 עובדים ביותר מ-12 אתרי ייצור ברחבי רוסיה, ומרבית הכנסותיה במדינה זו מגיעות ממוצרי חלב ויוגורט. המותג הפופולרי ביותר שלה ברוסיה – Prostokvashino - הוא מקומי.
דנונה אמרה בתחילת השבוע כי לא תתחייב להשקעות חדשות ברוסיה, וכי תמשיך לעקוב אחר המצב. הבטחות דומות לגבי השקעות הגיעו גם מהחברות קרלסברג והנקל, שאף הן לא הפסיקו עד כה את פעילותן בשוק הרוסי.
2 צפייה בגלריה
מפעל דנונה ברוסיה
מפעל דנונה ברוסיה
מפעל דנונה ברוסיה
(צילום: ויקימדיה)

האנליסטים מאמינים כי דה סן אפריק יישפט על פי הצלחת האסטרטגיה שלו להניע מחדש את הצמיחה ברווחי החברה. מנכ"לה הקודם של דנונה, עמנואל פאבר, פוטר בעקבות מאבק כוח, שנוצר בין היתר עקב כשלונו להגיע לצמיחת מכירות אורגנית שנתית של 5% עד שנת 2020 - יעד שהציב בשנת 2015.