סגור
דייוויד דה רוטשילד משפחת רוטשילד
דייוויד דה רוטשילד (צילום: Michael Probst. AP)

דיווח: משפחת רוטשילד רוצה להפוך את הבנק לפרטי - בשווי 4 מיליארד דולר

לפי בלומברג, חברת האחזקות של משפחת רוטשילד, קונקורדיה, המחזיקה ב-38.9% ממניות הבנק הצרפתי, מתכוונת להגיש הצעה לרכישת יתרת המניות תמורת 48 יורו למניה - פרמיה של 19% על מחיר הסגירה בשישי

משפחת רוטשילד מתכוונת להפוך את הבנק הצרפתי הקרוי על שמה לפרטי, בעסקה שמעניקה לו הערכת שווי של 3.7 מיליארד יורו (4 מיליארד דולר), ובכך יסתיימו עשורים של בעלות ציבורית על אחד המוסדות המוכרים ביותר בעולם הפיננסי, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
חברת האחזקות של המשפחה, קונקורדיה, מתכוונת להגיש הצעה בגובה 48 יורו למניה של רוטשילד, פרמיה של 19% לעומת מחיר הסגירה ביום שישי. החברה כבר מחזיקה ב-38.9% ממניות החברה וב-47.5% מזכויות ההצבעה.
"שום חלק מהעסקים של הקבוצה לא זקוק לגישה להון משוקי ההון הציבוריים", נמסר בהצהרה. "יתרה מכך, כל אחד מהעסקים מוערך בצורה טובה יותר על בסיס הביצועים ארוכי הטווח, ולא לפי ההכנסות קצרות הטווח. לכן בעלות פרטית על הקבוצה הולמת יותר מהנפקה ציבורית".
המהלך מגיע שלושה חודשים לאחר שאוולין דה רוטשילד, שעמד בראש הזרוע הבריטית של קבוצת הבנקאות, מת בגיל 91. אוולין ובן דודו דיוויד דה רוטשילד, שפיקח על הזרוע הצרפתית, איחדו את שתי הזרועות בצעד שנתפס כמהותי כדי לשמור על התחרות מול הבנקים הגדולים אך הצעירים יותר.
כיום עומד בראש החברה בנו של דיוויד, אלכסנדר דה רוטשילד, ובשנים האחרונות הרחיבה החברה את דריסת הרגל שלה בארה"ב. מצבה טוב יחסית על אף האטה לאחרונה בשוק לייעוץ לעסקאות. החברה דורגה במקום השישי ברשימת הבנקים העולמית מבחינת מספר המיזוגים והרכישות שלהם ייעצה בשנה שעברה, כך לפי נתונים שאספו בבלומברג.
בחברה מתכוונים להציע דיבידנד של 1.4 מיליארד יורו לבעלי המניות בפגישה הכללית הבאה שתתקיים ב-25 במאי. החברה מתכוונת גם להציע דיבידנד חד-פעמי של 8 יורו, זאת אם אכן תגיש קונקורדיה את ההצעה. לפי הדיווח, קונקורדיה, המנהלת מגעים מתקדמים עם משקיעים ובנקים כדי להשלים את המימון הנדרש לעסקה, מתכוונת להגיש את ההצעה עד סוף המחצית הראשונה של השנה.
חברת רוטשילד הוקמה על ידי מאיר אנשיל בתחילת המאה ה-19. הוא שלח את חמשת בניו להקים בסיסים של החברה בלונדון, פריז, נאפולי, וינה ופרנקפורט. הבנק ידוע גם בכך שעזר לממן את ניצחון של הדוכס מוולינגטון על נפולאון ב-1815 בקרב ווטרלו.