סגור
דונלד טראמפ נושא הצהרה במאר-א-לאגו לאחר הגשת כתב האישום נגדו
דונלד טראמפ (בלומברג)

לא אנס - אך תקף מינית: טראמפ ישלם 5 מיליון דולר לעיתונאית שתבעה אותו

ניצחון בתביעת הדיבה של אי ג'ין קרול, שטענה כי הנשיא לשעבר אנס אותה לפני כ-30 שנה וכי השמיץ אותה כשחשפה את סיפורה: חבר מושבעים בניו יורק אמנם דחה את טענת האונס, אבל קבע שכן הותקפה מינית - והורה לטראמפ לשלם לה פיצויים

דונלד טראמפ לא אנס - אבל כן תקף מינית וישלם פיצויים על סך חמישה מיליון דולר. כך קבע הערב (יום ג') חבר מושבעים בניו יורק, בתביעת הדיבה שהגישה נגד נשיא ארצות הברית לשעבר העיתונאית אי ג'ין קרול, שטענה כי נאנסה על ידו לפני קרוב ל-30 שנה.
חבר המושבעים דחה אמנם את טענת האונס, אבל קבע שקרול כן עברה תקיפה מינית ושבשל כך יידרש טראמפ לשלם לה שני מיליון דולר. חבר המושבעים קבע גם כי טראמפ פגע בשמה הטוב של קרול על כך, כשהכחיש נמרצות את טענותיה על האונס, ועל כך הורה לו לשלם לה שלושה מיליון דולר נוספים.
קרול, נזכיר, טענה שטראמפ פגש אותה בשלהי 1995 או בתחילת 1996 בסניף של רשת חנויות היוקרה "ברדגורף גודמן", ושם אנס אותה. את הטענה הזו השמיעה לראשונה לפני ארבע שנים, וכעת ניהלה נגד הנשיא לשעבר תביעת דיבה בגין ההכחשות הנמרצות שפרסם בעניין. היא טוענת כי הוציא את דיבתה רעה בכך שכינה את טענותיה "תרמית", "שקר" ו"הונאה מוחלטת", ובכך שטען שהיא "לא הטעם שלו" ושהמציאה את האונס כדי לקדם את מכירת ספר הזיכרונות שלה.
את תביעת הדיבה הגישה על בסיס חוק שחל בניו יורק ומאפשר לנפגעות תקיפה מינית לתבוע את מי שתקפו אותן גם זמן רב אחרי שהוחלה התיישנות על מעשיהם.
מיד אחרי שחבר המושבעים מסר את פסק דינו תקף טראמפ והמשיך להכחיש כל קשר לקרול. "אין לי שום מושג מי זאת האישה הזו!", הוא כתב ברשת החברתית שלו Truth Social, "פסק הדין הזה הוא בושה - המשך לציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה", הוסיף בהתייחסות לשלל החקירות והתביעות האחרות שמתנהלות נגדו, בהן כתב האישום הפלילי שהגישה נגדו התביעה בניו יורק - כתב אישום ראשון אי-פעם נגד אדם כלשהו שכיהן כנשיא ארה"ב. במקרה הנוכחי מדובר בתביעה אזרחית של קרול, ואין לה כמובן שום קשר להתנהלות הרשויות שטראמפ טוען לרדיפה מצדן. קרול עצמה אמרה לעיתונאים שהמתינו לה ביציאה מבית המשפט הערב: "אנחנו מאוד שמחים".