סגור

אוורגרנד חידשה את העבודה ב־10 פרויקטים מתוך מאות שלא הושלמו

ענקית הנדל"ן הסינית שנמצאת בחובות של כ-300 מיליארד דולר, ולה 1,300 פרויקטים ברחבי סין, מסרה כי חידשה את הפרויקטים, כך לפי רויטרס. זאת לאחר שהודיעה כי תעמוד בתשלום הריבית למחזיקי האג"ח הדולריות שלה, ובכך נמנעה ברגע האחרון מחדלות פירעון

ענקית הנדל"ן הסינית אוורגרנד הודיעה אתמול כי חידשה את העבודה ביותר מעשרה פרויקטים בשש ערים, ביניהן שנז'ן. כך דיווחה סוכנות רויטרס.
ההודעה הועברה כמה ימים לאחר שהחברה מסרה כי תעמוד בתשלום הריבית למחזיקי האג"ח הדולריות שלה, ובכך נמנעה ברגע האחרון מחדלות פירעון.

אוורגרנד שמצויה בחובות של יותר מ־300 מיליארד דולר, לא חשפה בכמה מ־1,300 פרויקטי הנדל"ן שלה ברחבי סין היא נאלצה לעצור את העבודה.
ב־31 באוגוסט החברה מסרה כי העבודה בכמה מהפרויקטים שלה הושעתה בגלל עיכובים בתשלום לספקים ולקבלנים וכי היא מנהלת משא ומתן על חידוש הבנייה. על פי דיווחים שונים, לאוורגרנד יש כ־800 פרויקטים בלתי גמורים ברחבי המדינה, וכ־1.2 מיליון אנשים ממתינים עדיין לעבור לבתים שרכשו מהחברה. החברה מעסיקה 200 אלף עובדים ויוצרת באופן לא ישיר 3.8 מיליון משרות בשנה.

2 צפייה בגלריה
פרויקט מגורים של אוורגרנד בגואנגזו
פרויקט מגורים של אוורגרנד בגואנגזו
פרויקט מגורים של אוורגרנד בגואנגזו
(צילום: איי אף פי)

אתמול כתבה החברה בפוסט ברשת החברתית וויצ'אט, כי חלק מהפרויקטים שבהם חודשה העבודה נכנסו לשלב של עיצוב הפנים בעוד שבפרויקטים אחרים הסתיימה לאחרונה הקמת הבניינים. אוורגרנד ציינה שמאמציה להבטיח את המשך הבנייה יגבירו את הביטחון בשווקים. להודעה צורפו תמונות של פועלי בניין בכמה פרויקטים של החברה כשעליהם הוטבעו תאריך ושעה.
אוורגרנד, שהיא מפתחת הנכסים השנייה בגודלה בסין, גם הבטיחה בחודש שעבר לרוכשים הפוטנציאליים שהיא תסיים את בניית בתיהם והוסיפה כי העבודות על אחד מאצטדיוני הכדורגל הגדולים ביותר בעולם, בעיר גואנגז'ו, מתנהלות לפי המתוכנן. החברה גם ביקשה לשרטט תמונת מצב של שאר פעילות הליבה שלה כשהודיעה ביום שישי האחרון על כוונתה לתת עדיפות לעסקי הרכבים החשמליים על פני הנדל"ן.

2 צפייה בגלריה
מטה חברת אוורגרנד שנזן סין
מטה חברת אוורגרנד שנזן סין
מטה חברת אוורגרנד שנזן, סין
(צילום: AFP)

ההודעה על תשלום ריבית בסכום של 83.5 מיליון דולר למחזיקי האג"ח הזניקה את מניית אוורגרנד ב־4% בשבוע שעבר וסיפקה לחברה ארכה של שבוע נוסף כדי להתמודד עם משבר החובות האדיר שלה, שמטיל צל על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. מרבית האג"ח הללו מוחזקות על ידי משקיעים זרים. המועד המקורי לתשלום היה 24 בספטמבר ואולם לחברה ניתנה ארכה של 30 יום מעבר לתאריך זה. אוורגרנד אמורה להעביר תשלומי ריבית נוספים בנובמבר ובדצמבר.
מצוקותיה השליכו על כל מגזר הנדל"ן הסיני, שמייצג לפי מדדים שונים כשליש מכלכלת מדינת הענק. גם בשווקים הפיננסיים העולמיים עוקבים בדאגה אחר המשבר מחשש לזליגה.