מה מסתתר מאחורי הקולה עם הפקק הצהוב, ואיך היא הפכה ללהיט בארה"ב
קוקה קולה הוציאה בארה"ב גרסה כשרה לפסח שמחליפה את סירופ התירס בקני סוכר. הגרסה הכשרה זוכה להצלחה גם מחוץ לקהילות היהודיות בטענה שהטעם עדיף ושהיא אפילו בריאה יותר. בטיקטוק וברשתות חברתיות אחרות כבר יש מי שקוראים לצרכנים לאגור את המוצר כל עוד הוא זמין
בקבוקי קוקה קולה כשרים לפסח המשווקים מחוץ לישראל צוברים פופולריות גם בקרב צרכנים לא יהודיים. מדובר על בקבוקים בגודל 2 ליטרים, המזוהים בזכות הפקק הצהוב שלהם בניגוד לפקק האדום הרגיל.
על מנת להפוך את המשקה המוכר לכזה שעונה להגדרת כשר לפסח, מחליפים בחברה את סירופ התירס, שאינו כשר למי שלא אוכל קטניות, בקני סוכר. השינוי הזה מושך גם את מי שלא שומר בפסח או בכלל מכיר את החג, שכן לטענת רבים קני הסוכר מחזירים את המשקה לשורשים ה"אמיתיים" שלו. לפני עשורים היו אכן מייצרים קולה מקני סוכר, אך הרכיב הוחלף בסירופ תירס על מנת לחסוך בעלויות.
הגרסה הכשרה לפסח מועדפת גם מבחינה בריאותית, ככל שזה כבר משנה אם שותים קולה. לפי מחקרים רפואיים ומומחים לתזונה, סירופ תירס עתיר בפרוקטוז עלול לגרום לבעיות בריאותיות.
לפי חסידי הקולה הכשרה לפסח, ההבדל בטעם בהחלט מורגש. כך, פרנק סקאדוטו מסנט לואיס נוהגל לאגור את הגרסאות הכשרות על אף שהוא כלל לא יהודי. "אפשר להרגיש בטעם את הסוכר המלאכותי", הסביר בנוגע לקולה הרגילה עם הסירופ תירס. הדעה הזו זוכה לחיזוק גם במדיה החברתית. יוצרים בטיקטוק למשל קוראים לעוקבים שלהם לאגור את הקולה עם הפקק הצהוב.
יתרון נוסף שעומד לזכותה של הקולה הכשרה הוא שהיא עולה כמו הגרסה הרגילה, זאת על אף שקני סוכר יקרים יותר מסירופ תירס. יתרה מכך, גרסה דומה של קולה המשווקת במקסיקו וזמינה בחנויות ומסעדות מסויימות בארה"ב היא יקרה יותר מהקולה הרגילה.
מקולה לא מסרו אם הפופולריות של הגרסה הכשרה וחוצת הדתות באה לידי ביטוי גם בעלייה במכירות בתקופה זו, אך דוברת החברה ציינה כי בחברה מייצרים מוצרים כשרים לפסח מאז אמצע שנות ה-30.
בכל מקרה נראה שקולה לא לבד. גם במנישביץ' המייצרים מוצרים כשרים דיווחו על מוצרים מסויימים לפסח שזוכים להצלחה גם מחוץ לקהילה היהודית, ביניהם מקרונים מיוחדים הנקראים "רוקי רוד".