סגור
פאן באו
באו פאן (צילום: רויטרס)

המיליארדר הסיני הנעלם התפטר מכל תפקידיו מ"סיבות בריאותיות"

באו פאן, אחד ממייסדי בנק ההשקעות צ'יינה רנסנס, נעלם בנסיבות מסתוריות לפני כשנה, ובהמשך פורסם כי הרשויות עצרו אותו בחשד לשחיתות; היום מפרסמת החברה כי היא עוזב את תפקידיו כמנכ"ל ויו"ר על רקע בריאותי וכן מתוך רצון "להשקיע יותר זמן בענייניו המשפחתיים"

המיליארדר הסיני באו פאן, שנעלם לפני קרוב לשנה, התפטר מכל תפקידיו בבנק ההשקעות צ'יינה רנסנס (China (Renaissance Holdings. לפי הצהרה שמסר הבנק לבורסה בהונג קונג, באו פורש באופן מיידי מתפקידיו כמנכ"ל וכיו"ר, וזאת "בשל סיבות בריאותיות ומתוך רצון להשקיע יותר זמן בענייניו המשפחתיים".
היעלמותו הלא מוסברת של באו בפברואר שעבר הדהימה את הקהילה העסקית בסין. מספר ימים לאחר הפרסום הודיעו בבנק כי הוא משתף פעולה עם הרשויות בחקירה שמתנהלת נגדו. בקיץ פורסם בסין כי הוא נמצא במעצר בשל חשד לשחיתות תאגידית.
בהודעה הנוכחית ציינו בחברה כי המייסד השותף שיה אי ג'ינג, ייקח על עצמו את מרבית תפקידיו הבכירים של באו. "אין לו ויכוחים עם הדירקטוריון ולא נותרו נושאים הנוגעים להתפטרות שלו שיש להביא לידיעת בעלי המניות", נמסר עוד בהודעה. עם זאת, לא נחשפו פרטים לגבי מקום הימצאו. ההערכה היא כי היעלמותו היתה חלק מהפעולות שבהם נקט הממשל הסיני נגד שחיתות בסקטור הפיננסי.
באו הקים את החברה ב-2005 והפך אותה לאחד הבנקים המובילים עבור חברות הטכנולוגיה. בהתאם, רשימת הלקוחות שלו כללה ענקיות טכנולוגיה כמו טנסנט, עליבאבא ובאידו. בעקבות ההיעלמות שלו הודיעה החברה באפריל על דחיית פרסום הדו"חות הפיננסים וזאת מכיוון שחברות ראיית החשבון שאחראית על כך לא הצליחה ליצור איתו קשר.