סגור
מס הכנסה בארה"ב IRS
מס הכנסה בארה"ב IRS (בלומברג)

העשירים בלחץ? מס ההכנסה האמריקאי יגייס 30 אלף עובדים

ה-IRS הודיע על תוכנית של 80 מיליארד דולר לשיפור הגבייה, במסגרתה יוטמעו טכנולוגיות חדשות. כ-48 מיליארד דולר יוקצו להרחבת האכיפה של "משלמי מסים עם סטטוס מורכב שצריכים לשלם יותר מסים"

מס ההכנסה האמריקאי (IRS) מתכנן לגייס קרוב ל-30 אלף עובדים חדשים, ולהטמיע טכנולוגיה חדשה בשנתיים הקרובות, במסגרת תוכנית של 80 מיליארד דולר לשיפור אכיפת גביית המסים והשירות ללקוחות, כך הודיעה הסוכנות אתמול.
במסגרת תוכנית התפעול האסטרטגית שלה, תתחייב הסוכנות להשקעה של 8.64 מיליארד דולר בשנים 2024-2023 וכ-9,000 מהעובדים החדשים שיגויסו ימלאו תפקידי אכיפה. "ה-IRS הולך לגייס יותר מדעני מידע מאי פעם בעבר, למטרות אכיפה", כך אמר סגן שר האוצר האמריקאי וולי אדיימו, והוסיף שהם ישלימו תובעים וסוכני אכיפה מסורתיים יותר, בכך שישתמשו בטכנולוגיית ניתוח מידע חדישה כדי לזהות יעדים לשימוע.
ה-IRS ימשיך להגדיל את גיוס אנשי שירות הלקוחות, לאחר שכבר גייס 5,000 עובדי שירות בחודשים האחרונים, לתפקידים שונים כמו מענה טלפוני ועיבוד בקשות משתמשים. בנוסף לעובדים החדשים האלה תגייס מחלקת שירות הלקוחות כ-14 אלף עובדים נוספים במשרה מלאה בשנתיים הקרובות, כך על פי התכנית בת 148 העמודים.
עם זאת, חלק ניכר מהגיוס מיועד למלא את מקומם של כ-12 אלף עובדים שאמורים לפרוש בשנתיים הקרובות – כולל יותר מ-4,700 אנשי אכיפה. המימון החדש בסך 80 מיליארד דולר מגיע מחוק הפחתת האינפלציה מהשנה שעברה, שמטרתו בנייה מחדש של יכולות הסוכנות, וחידוש הטכנולוגיה משנות ה-60 שמשמשת אותה עד היום, אחרי עשור של קיצוצים שביצעו בה קונגרסים בשליטה רפובליקנית.
התוכנית מיועדת גם לסגור את הפער בין החובות ממסים לאלה שמשולמים, שמשרד האוצר מעריך שגודלו כ-600 מיליארד דולר בשנה, זאת על ידי התמקדות בשימועים שייעשו ליותר אמריקאים עשירים. ה-IRS אמר ש-47.7 מיליארד מהמימון יוקצה להרחבת האכיפה של "משלמי מסים עם סטטוס מורכב שצריכים לשלם יותר מסים" - אלה יכללו אנשים עשירים, תאגידים ושותפויות מורכבות, שמספרם זינק בעוד היקף סגל השימועים של ה-IRS התכווץ בכמעט חצי בעשור האחרון.