סגור

ארגון הבריאות העולמי קורא לא לחסן בחיסון 'בוסטר' לקורונה עד סוף ספטמבר

הארגון מתרעם על כך שמדינות עניות מתקשות לקבל את החיסונים הראשונים לנגיף בעוד מדינות עשירות כבר השתמשו ברוב המלאי המצוי ברשותן. הארגון קורא לחדול ממתן חיסון הבוסטר בחודשים הקרובים כדי לנסות לאפשר גישה לחיסון גם למדינות עניות. היעד: להשיג כיסוי של 10% מחוסנים בכל מדינות העולם תוך חודשיים


ארגון הבריאות העולמי (WHO) קורא לחדול ממתן חיסון הבוסטר השלישי לקורונה לפחות עד ספטמבר. הנימוק – מדינות עניות מתקשות לקבל את החיסונים הראשונים גם לאוכלוסיה בסיכון גבוה של מבוגרים ועובדי מערכת הבריאות.
"אנחנו לא יכולים לקבל את זה שמדינות שכבר השתמשו ברוב המלאי של החיסונים ישתמשו בחיסונים נוספים, בשעה שהאנשים הכי פגיעים בעולם נותרו לא מוגנים", אמר היום מנכ"ל הארגון תדרוס אדהונם גברייסוס, במסיבת עיתונאים.
1 צפייה בגלריה
טדרוס אבהנום ג'יבריסוס נשיא ארגון הבריאות העולמי WHO טדרוס אדנום גברייזוס
טדרוס אבהנום ג'יבריסוס נשיא ארגון הבריאות העולמי WHO טדרוס אדנום גברייזוס
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי תדרוס אדהונם גברייסוס
(צילום: אי.אף.פי)
ארגון הבריאות פועל ליצירת גישה לחיסונים גם במדינות עניות, כשהיעד שהציב לעצמו הוא כיסוי של 10% מחוסנים בכל המדינות בחודשיים הבאים.
יש כעת מספר קטן יחסית של מדינות שמתכננות להוציא חיסון בוסטר שלישי לאוכלוסייה המקומית, שלב חדש בקמפיין ההתחסנות המתנהל כבר יותר מחצי שנה. מדובר כרגע בעיקר על ישראל ועל כמה ממדינות אירופה העשירות.
נתוני ההתחסנות במדינות חלשות הם נמוכים באופן קטסטרופלי – והן מדווחות על מספר גבוה של חולים ומתים מהקורונה. במצב כזה, מתן חיסון שלישי במדינות עשירות מעורר בימים האחרונים ביקורת ציבורית מצד ארגוני סיוע.
הטענה של המבקרים, היא כי המדינות המבוססות צריכות להעביר את החיסונים העודפים שלהם לארגונים הבינלאומיים, שמארגנים חיסונים עבור המדינות החלשות. במסיבת העיתונאים היום קרא ארגון הבריאות העולמי להעביר את כל חיסוני הבוסטר המתוכננים למטרה זו.