סגור
אלון מאסק
אלון מאסק. שוב האיש העשיר בעולם (צילום: רויטרס)

דירוג המיליארדרים: אלון מאסק חזר להיות האיש העשיר בעולם

מנכ"ל טסלה וטוויטר הודח מהפסגה בדצמבר על ידי ברנר ארנו, המנכ"ל של ענקית היוקרה LVMH, ונאלץ להסתפק במקום השני במשך יותר מחודשיים. כעת מאסק זכה שוב בתואר הודות לראלי במניות של טסלה. הונו האישי נאמד ב-187 מיליארד דולר

אלון מאסק החזיר לעצמו את תואר האדם העשיר בעולם, כך לפי דירוג המיליארדרים של בלומברג.
מנכ"ל טסלה וטוויטר הודח מהפסגה בדצמבר על ידי איש העסקים הצרפתי ברנר ארנו, המנכ"ל של ענקית היוקרה LVMH, ונאלץ להסתפק במקום השני במשך יותר מחודשיים. כעת מאסק זכה שוב בתואר האדם העשיר ביותר הודות לראלי במניות של טסלה. זאת לאחר שבשנה שעברה נסחרו מניות יצרנית המכוניות החשמליות בירידות חדות, על רקע רכישת מאסק את טוויטר והירידות הכלליות בשוק. מאז תחילת השנה עלו מניות טסלה ב-70%.
הונו האישי של מאסק נאמד כעת ב-187.1 מיליארד דולר, כך לפי בלומברג, זאת לעומת הון של 185.3 מיליארד דולר של ארנו. במקום השלישי מדורג ג'ף בזוס עם הון של 117 מיליארד דולר, ואחריו ביל גייטס עם 114 מיליארד דולר. וורן באפט עם הון של 106 מיליארד דולר סוגר את החמישייה הראשונה.
מאסק אמנם מחזיק בתואר האיש העשיר ביותר, אך הוא גם האדם שהפסיד את ההון הגדול ביותר בהיסטוריה. בשלהי השנה שעברה הפך מאסק לאדם הראשון אי פעם שהפסיד 200 מיליארד דולר מהונו, זאת לאחר שהונו האישי התכווץ מ-340 מיליארד דולר בנובמבר 2021 ל-137 מיליארד דולר, נכון לדצמבר 2022.
מיליארדר נוסף שספג ירידה משמעותית בהונו הוא גואטם אדאני ההודי, שנפל מהמקום השלישי בו דורג לפני קצת יותר מחודש למקום ה-32 עם הון של 37.7 מיליארד דולר, לאחר שהונו הצטמק ב-82.8 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה.