סגור
פלטפורמת Only Fans
פלטפורמת Only Fans. הבעלים ויוצרי התוכן נהנים (AP)

מספר המשתמשים זינק - ואונלי פאנס שילמה לבעלים 500 מיליון דולר בשנה וחצי

לפי דיווח ב-BBC, על רקע עלייה במספר המשתמשים בתקופת הקורונה, 2 מיליון יוצרי התוכן בפלטפורמה למבוגרים הרוויחו קרוב ל-4 מיליארד דולר בשנה שעברה

פלטפורמת התכנים למבוגרים אונלי פאנס (OnlyFans) שילמה לבעלים 500 מיליון דולר לאורך תקופה של 18 חודשים. לפי דיווח ב-BBC הבעלים, ליאוניד רדבינסקי קיבל ב-2021 תשלומי דיבידנדים בגובה 284 מיליון דולר, ומאז נובמבר קיבל עוד 233 מיליון דולר. החברה חשפה גם כי 2 מיליון יוצרי התוכן בפלטפורמה הרוויחו קרוב ל-4 מיליארד דולר ב-2021.
הפלטפורמה נהנתה מעלייה במשתמשים במהלך הקורונה. החברה דיווחה בשנה שעברה על רווח לפני מס של 433 מיליון דולר, עלייה מ-61 מיליון דולר ב-2020. אולם, הפלטפורמה ספגה ביקורת על כך שאינה פועלת מספיק למניעת העלאת תכנים מיניים של קטינים. מהחברה נמסר כי הם משפרים כל העת את נהלי האבטחה והפיקוח על התכנים.
אונלי פאנס הוקמה ב-2016 ויש לה כיום 220 מיליון משתמשים ומעל 2 מיליון יוצרי תכנים ברחבי העולם. ב-2021 דיווחה החברה על זינוק של 128% במספר המשתמשים לעומת שנה קודם לכן, ועלייה של 34% במספר היוצרים. בסך הכל, הכנסות היוצרים הוכפלו בשנה האחרונה. החברה גובה עמלה של 20% על כל התשלומים המועברים ליוצרים. "אנחנו מעצימים את היוצרים ומאפשרים להם להרוויח מהתכנים שלהם ולשלוט עליהם", הצהירה המנכ"לית אמראפלי גאן, שנכנסה לתפקיד בדצמבר האחרון. "אנחנו נמשיך להשקיע בכלכלת היוצרים על ידי הגברת הבטיחות, פיתוח תכנים מקוריים בפלטפורמת הסטרימינג שלנו ונמשיך להרחיב את קהילת היוצרים והמעריצים שלנו", הוסיפה.
הפלטפורמה מאפשרת ליוצרים השונים לגבות כסף מהעוקבים אחריהם עבור תכנים בלעדיים המועלים בה. אף שלפי הודעת החברה יוצרי התכנים כוללים מוזיקאים, מדריכי כושר וסלבריטאים, הפלטפורמה ידועה בעיקר בשל התכנים המיניים המועלים. בשנה שעברה אמנם הכריזה החברה כי תחסום תכנים מיניים בוטים בעקבות דרישת הבנקים שאיתם היא עובדת, אך נאלצה לחזור בה בגלל לחץ המשתמשים.
.