סגור

סין: עלייה של 2.5% במכירות הקמעונאיות באוגוסט - נמוך בהרבה מהתחזיות

האנליסטים חזו צמיחה של 7% בחודש שעבר, אך התמודדות עם ההתפרצות הקשה ביותר של נגיף הקורונה מאז התפשטותו הראשונית בתחילת 2020 פגעה במכירות. גם העלייה בייצור התעשייתי היתה נמוכה מעט מהציפיות: עלייה של 5.3% באוגוסט, לעומת תחזיות צמיחה של 5.8%

המכירות הקמעונאיות בסין צמחו באוגוסט ב-2.5% בלבד לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, וזאת בזמן שהמדינה התמודדה עם ההתפרצות הקשה ביותר של נגיף הקורונה מאז התפשטותו הראשונית בתחילת 2020.
נתוני הוצאות הצרכנים שפרסמה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה היום (ד') הציגו תמונה שונה מתחזית הצמיחה של 7% של אנליסטים שנסקרו על ידי רויטרס. גם העלייה בייצור התעשייתי היתה נמוכה במעט מהציפיות: עלייה של 5.3% באוגוסט, לעומת תחזיות צמיחה של 5.8%. מניתוח הנתונים עולה כי ההשקעה בנכסים קבועים לשמונת החודשים הראשונים של השנה עלתה ב-8.9% לעומת השנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
מרכז קניות בייג'ינג בחודש שעבר
מרכז קניות בייג'ינג בחודש שעבר
מרכז קניות בבייג'ינג
(צילום: אי.פי)
לקראת סוף חודש יוני התמודדה סין עם התפרצות גרסת הדלתא של נגיף הקורונה. בהתאם למדיניות ה"אפס סובלנות" של בייג'ינג, הרשויות הטילו מגבלות נסיעות וסגרים מקומיים במדינה במהלך חלק גדול מחופשת הקיץ.
הנתונים של החודש שעבר משתווים לבסיס גבוה יותר מהמחצית הראשונה של השנה, מכיוון שסין כבר יצאה משיא המגפה בקיץ שעבר. שיעור האבטלה בערים נותר ללא שינוי מחודש יולי, ועמד על 5.1% באוגוסט, בעוד בגילים 16 עד 24 נרשמה ירידה קלה - ל-15.3%.