סגור
אלון מאסק סטארלינק
אלון מאסק. היתר לעקוף את הסנקציות (צילום: AFP)

למרות הסנקציות: מאסק קיבל אור ירוק להפעיל אינטרנט לווייני באיראן

הממשל בוושינגטון התיר לחברת סטארלינק של מאסק לספק שירותי אינטרנט באיראן לטובת המפגינים נגד המשטר, שחסם את הגישה לרשתות החברתיות


אלון מאסק קיבל אור ירוק מהממשל האמריקאי להפעיל את שירותי האינטרנט הלווייניים של סטארלינק מעל איראן כדי לסייע למפגינים שם, המוחים נגד מותה של אישה בעת שהיתה במעצר במשטרה.
הגישה לרשתות החברתיות, ובהן ווטסאפ ואינסטגרם, ולחלק מאתרי התוכן נחסמה באחרונה באיראן, ובמהלך סוף השבוע האחרון דווח על הפסקות ארוכות בחיבור לאינטרנט בגלל הפסקת פעילות אצל אחת מחברות המובייל הגדולות במדינה, שהשאירה מיליוני אזרחים ללא חיבור.
ביום שישי הודיע שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, כי הממשל החליט להיענות לפניית אלון מאסק, והתיר לסטארלינק לספק שירותי אינטרנט לווייניים באיראן, שיעקפו את הצנזורה של המשטר בטהרן.

המהלך האמריקאי, המשחרר את סטארלינק מהסנקציות על איראן, נועד לתמוך באלפי המפגינים בכל רחבי המדינה, המוחים על מותה של מאשה אמיני, צעירה בת 22, שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" כי עטתה את הצעיף על ראשה שלא "בדרך הנכונה", ומצאה את מותה תוך כדי שהותה במתקן המשטרה בדרך שלא הובררה.
מאות מפגינים זועמים נעצרו בשעה שאלפי מפגינים יצאו לרחובות בכל ערי איראן המרכזיות במשך שמונה לילות רצופים. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי עד כה מתו בהתנגשויות עם המפגינים 35 בני אדם, ובהם חמישה אנשי ביטחון.