סגור

ניו זילנד מתכננת: מס על גיהוקים של כבשים ופרות

אם התוכנית תצא לפועל, ניו זילנד תהיה המדינה הראשונה בעולם שגובה מס מהחקלאים על פליטות גז מתאן של החיות שהם מגדלים

ניו זילנד חשפה תוכנית להטלת מס על גיהוקים של כבשים ופרות, זאת כחלק מהמאמצים להתמודד עם אחד המקורות הגדולים במדינה לפליטת גזי חממה.
באתר BBC דיווחו כי ניו זילנד צפויה להפוך למדינה הראשונה בעולם שגובה מס מהחקלאים על פליטות גז מתאן של החיות שהם מגדלים. במדינה מתגוררים כ-5 מיליון תושבים, וכן כ-10 מיליון פרות ו-26 מיליון כבשים. כמחצית מכלל פליטת גזי החממה במדינה, ובעיקר גז מתאן, מקורה בחקלאות.
"אין שום ספק שעלינו לקצץ את כמות המתאן שאנחנו משחררים לאטמוספרה, ומערכת תמחור יעילה לפליטות בחקלאות תהיה בעלת תפקיד מרכזי בהשגת המטרה", אמר השר לאיכות הסביבה במדינה ג'יימס שאו.

1 צפייה בגלריה
מחלבה ב ניו זילנד פרות פרה חלב
מחלבה ב ניו זילנד פרות פרה חלב
מחלבה בניו זילנד
(גטי)
לפי התוכנית, החקלאים ישלמו החל מ-2025 על פליטות הגז. התוכנית כוללת גם תמריצים לחקלאים שיפחיתו את כמות הפליטות באמצעות יוזמות כמו שתילת עצים בחוות.
אנדרו הוגארד, בעל מחלבה ונשיא הפדרציה הלאומית של חקלאים בניו זילנד, אמר בתגובה כי הוא תומך בתוכנית: "אנחנו עובדים על זה כבר שנים עם הממשלה ועם ארגונים נוספים כדי להסכים על גישה שלא תוביל לסגירת החקלאות בניו זילנד, אז הסכמנו על הרבה דברים שאנחנו מרוצים מהם. אבל כמו בכל ההסכמים מסוג זה שעליהם חתומים צדדים רבים, תמיד יש כמה חולדות שצריך לבלוע". הוא הוסיף כי עדיין לא הושגה הסכמה על כל הפרטים הקטנים של ההסכם.
הכסף שתגייס המדינה מהתוכנית יושקע מחדש בשירותי מחקר, פיתוח וייעוץ לחקלאים.
בחודש שעבר הכריז שר האוצר על הקצאת 2.9 מיליארד דולר ניו-זילנדי (1.9 מיליארד דולר) ליוזמות להתמודדות עם שינויי האקלים. הכסף יגויס מהטלת מס על מזהמים.