סגור

ארה"ב: ה-FDA אישר זריקת בוסטר למדוכאי חיסון

המלצת מנהל המזון והתרופות ניתנה לקראת פגישת הוועדה המייעצת של ה-CDC, שתקבל החלטה בנושא החיסון לקורונה; בשלב זה, הזריקה השלישית לא תינתן לקשישים שאינם מדוכאי חיסון

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר להעניק מנת חיסון שלישית ("בוסטר") לקורונה - מהחיסונים שפיתחו פייזר ומודרנה - עבור מדוכאי חיסון. זהו האישור הרגולטורי הראשון בארה"ב לזריקת דחף של החיסון. ישראל ומדינות נוספות כמו גרמניה כבר מעניקות את החיסון השלישי לאוכלוסיות נרחבות יותר.


"המדינה נכנסה לגל נוסף של מגפת הקורונה, וה-FDA מכיר בכך שאנשים בעלי מערכת חיסונית מדוכאת נמצאים בסיכון מיוחד", אמרה נציבת הרשות, ג'נט וודקוק. "אחרי סקירה יסודית של המידע הקיים, ה-FDA החליט שהקבוצה הקטנה והפגיעה הזאת עשויה להרוויח מזריקה שלישית של חיסוני פייזר-ביונטק או מודרנה. ההחלטה מתירה לרופאים לתת זריקת דחף לאנשים מסוימים בעלי מערכת חיסונית מדוכאת, שזקוקים להגנה נוספת מפני הנגיף. כפי שאמרנו כבר, אנשים אחרים שחוסנו באופן מלא, הם מוגנים דיים ולא צריכים מנה נוספת בשלב זה".
הודעת ה-FDA ניתנה לקראת פגישה של הוועדה המייעצת של המרכז למניעת מחלות (CDC) שתתקיים היום. הוועדה צפויה להחליט האם ה-CDC ימליץ על זריקה נוספת למדוכאי חיסון.

1 צפייה בגלריה
מתחם חיסונים בארה"ב
מתחם חיסונים בארה"ב
מתחם חיסונים בארה"ב
(צילום: איי אף פי)
לדברי רופאים, העלייה המדאיגה ביותר במקרי ההידבקות היא של מחוסנים שמערכת החיסון שלהם מדוכאת, בהם כאלה שעברו השתלה או עוברים טיפולי כימותרפיה, חולים כרוניים שנוטלים תרופות שמדכאות את מערכת החיסון שלהם, וקשישים. עם זאת האישור של ה-FDA אינו כולל קשישים.
"איננו מאמינים שאנשים אחרים, שמערכת החיסון שלהם אינה מדוכאת, זקוקים כרגע לזריקת הדחף, אך זהו תהליך דינמי והמידע יוערך מחדש בהמשך", אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של הנשיא ג'ו ביידן.