סגור

פאוצ'י מתוסכל מקצב ההתחסנות בארה"ב: "צועדים בכיוון הלא נכון"

מומחה הבית הלבן להתמודדות עם הקורונה הפציר באמריקאים להתחסן: "אנו מתחננים - זו מצוקה מיותרת". פאוצ'י, שעד כה סבר שאין צורך בחיסון שלישי, אמר כי הדבר נשקל, בנוסף להחזרת חובת עטיית המסכות במקומות סגורים. תוך חודש: קפיצה של יותר מפי ארבעה במספר הנדבקים בממוצע ליממה

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה הבית הלבן להתמודדות עם נגיף הקורונה, אמר כי ארה"ב נמצאת ב"מצוקה קשה, אך מיותרת" של תחלואת קורונה שנגרמת כתוצאה מאנשים המסרבים להתחסן והתפשטות זן הדלתא במדינה.
בריאיון לרשת CNN אמר פאוצ'י כי הוא "מתוסכל מאוד" מהמצב והזהיר: "אנחנו צועדים בכיוון הלא נכון".

לפי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) יותר מ-163 מיליון בני אדם בארה"ב, שהם כ-49% מהאוכלוסייה במדינה, מחוסנים לחלוטין. אם מייחסים את הנתון רק לאוכלוסייה הזכאית לחיסון - כלומר, בני 12 ומעלה - הוא עולה ל-57%. "ההדבקות הן בעיה בעיקר בקרב הלא מחוסנים, וזו הסיבה שבגללה אנו מתחננים למעשה שיצאו להתחסן", אמר פאוצ'י.

2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה ארה"ב
חיסון קורונה ארה"ב
חיסון נגד קורונה בארה"ב
(רויטרס)

לפי הנתונים המתפרסמים מדי יום ב"ניו יורק טיימס" ממוצע הנדבקים היומי בשבוע האחרון כבר עומד על יותר מ-51 אלף. לצורך ההשוואה, רק לפני שבוע עמד הממוצע היומי על כ-32 אלף "בלבד", מה שמעיד על קצב הדבקה הולך וגובר. לפני חודש בדיוק עמד הממוצע השבועי על קרוב ל-12 אלף נדבקים ביממה, כך שמדובר בקפיצה של יותר מפי ארבעה נדבקים ביממה תוך חודש בלבד.
לדברי פאוצ'י, בעקבות הנתונים המדאיגים גורמי הבריאות האמריקנים שוקלים לשוב ולחייב עטיית מסכה במבנים סגורים. בנוסף דנים הגורמים במתן מנת חיסון שלישית, תחילה למושתלים ומדוכאי חיסון, כפי שכבר נעשה בישראל. פאוצי, המשמש בין היתר כיועץ הרפואה הראשי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר כי הוא השתתף בשיחות על שינוי הנחיות עטיית המסכה.

2 צפייה בגלריה
אנתוני פאוצ'י יועץ קורונה הבית הלבן ארה"ב
אנתוני פאוצ'י יועץ קורונה הבית הלבן ארה"ב
ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הקורונה לבית הלבן
(AP)

פאוצ'י ציין בריאיון כי במחוזות בהם שיעורי ההדבקה עולים בקצב, כמו לדוגמא בלוס אנג'לס, כבר ממליצים לכלל התושבים, מחוסנים ולא מחוסנים, לעטות מסכות במרחב הציבורי. הוא גם שיבח את כמה מהמושלים הרפובליקנים, וציין לטובה את מושל ארקנסו ואת מושל פלורידה, שמעודדים את תומכיהם להתחסן. במדינות אלה שיעור ההתחסנות הוא מהנמוכים במדינה.
הוא הוסיף: "הייתי רוצה לראות יותר ויותר מהמנהיגים באזורים אלה יוצאים החוצה וקוראים לקהל בוחריהם להתחסן".