דיסני וה-NFL הכריזו על עסקת ענק: הליגה רוכשת 10% מ-ESPN
בתמורה להחזקה ב-ESPN תקבל דיסני שליטה על ערוצי הטלוויזיה של ליגת הפוטבול. החברות לא פרסמו את התנאים הפיננסיים, אך להערכת אנליסטים, ההחזקה שווה בין 2 ל-3 מיליארד דולר. דיסני פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי, שכללו עלייה בהכנסות מהסטרימינג וירידה בערוצי הטלוויזיה המסורתיים, והחברה העלתה את התחזית לשנה כולה
דיסני וליגת הפוטבול האמריקאית NFL הודיעו על הסכם חדש ביניהן בשווי מיליארדי דולרים. במסגרתו תמכור ענקית הבידור החזקה של 10% ברשת הספורט שלה ESPN וזאת בתמורה לערוצי הטלוויזיה של הליגה ולעסקי הפנטז'י פוטבול הדיגיטליים שלה.
העסקה מעמיקה את הקשרים בין שני הגופים, זאת לקראת ההשקה המחודשת המתוכננת של שירות הסטרימינג בספורט של דיסני. במסגרת ההסכם, דיסני תהיה הבעלים ותפעיל את NFL Network, ותפיץ את ערוץ הטלוויזיה RedZone של ה-NFL.
דיסני לא חשפה את שווי העסקה, אך להערכת אנליסטים ההחזקה של 10% של ESPN שווה בין 2 ל-3 מיליארד דולר. העסקה גם צריכה עוד לזכות באישור הרגולטורים, הליך שעשוי לקחת כשנה. "העסקה סוללת את הדרך למותג תקשורת הספורט המוביל בעולם ולענף הספורט הפופולרי ביותר בארה"ב לספק חוויה מלהיבה אף יותר עבור אוהדי ה-NFL בדרך שרק ESPN ודיסני יכולות לעשות", מסר מנכ"ל דיסני בוב איגר.
העסקה מייצגת מהלך אגרסיבי של ESPN לחזק את מעמדה כרשת הספורט המובילה בעולם, תוך הרחבת מגוון התוכן שלה בתחום הפוטבול - הספורט הפופולרי ביותר בארצות הברית. מצד ה-NFL, העסקה מאפשרת לליגה לקבל חזרה על ההשקעה בנכסי המדיה שלה תוך שמירה על נוכחות חזקה בנוף המדיה הספורטיבי דרך השותפות עם ESPN.
שירות הסטרימינג של ESPN, יושק ב-21 באוגוסט ויעלה 29.99 דולר בחודש, ויספק למנויים גישה למגוון תכני הספורט של ESPN, כולל משחקי ה-NFL, וכן ליגות הכדורסל (הנשים והגברים) והבייסבול וכן תוכניות אולפן.
ב-NFL בחנו במשך שנים את האפשרויות למכירת נכסי המדיה שלהן, כולל NFL Network שהושק ב-2003 אך לא הצליח להפוך ליריב ראוי ל-ESPN.
שעות ספורות לאחר חשיפת העסקה פרסמה דיסני את תוצאות הרבעון השלישי. אך בעוד שההכנסות מעסקי הסטרימינג ופארקי השעשועים שלה עלו, ההכנסות מערוצי הטלוויזיה המסורתית וערוצי הספורט פספסו את התחזיות. כך, הרווח התפעולי בחטיבת הטלוויזיה, הכוללת ערוצים כמו ABC ו-FX, נפל ברבעון ב-28% ל-697 מיליון דולר, על רקע ירידה בהכנסות מפרסום ובשיעורי הצפייה. לעומת זאת, עבור הסטרימינג דיווחה החברה על עלייה של 6% בהכנסות ל-6.18 מיליארד דלר. לשירות הסטרימינג המרכזי של החברה, דיסני פלוס, נוספו ברבעון 1.8 מיליון מנויים חדשים כך שהמספר הכול של מנויים עומד על קרוב ל-128 מיליון.
כלל ההכנסות עבור הרבעון שהסתיים ב-28 ביוני עמדו על 23.65 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת השנה שעברה, אך התוצאות פספו את התחזיות. הרווח הנקי עמד על 5.26 מיליארד דולר, שהוא 2.92 דולר למניה, יותר מכפול הרווח ברבעון המקביל אשתקד, שעמד על 2.62 מיליארד דולר.
בדיסני אף העלו את התחזית לכלל השנה, והרווח המותאם עומד על 5.85 דולר למניה, עלייה של 18% לעומת השנה הפיסקאלית האחרונה. התחזית הקודמת, שפורסמה במאי, עמדה על 5.75 דולר למניה.































