סגור
אלון מאסק ינואר 2023
אלון מאסק (צילום: Marlena Sloss/Bloomberg)

חופש ביטוי? טוויטר חסמה מבקר בולט של מאסק

הרשת החברתית של אלון מאסק חסמה את החשבונות של ארון גרינספן וחברה שייסד אשר מציעה למכירה מידע משפטי; המהלך מנוגד להצהרות של המיליארדר ושל המנכ"לית החדשה

טוויטר חסמה השבוע את החשבונות של PlainSite והמייסד ארון גרינספן, שידוע כמבקר בולט של אלון מאסק, הבעלים של הרשת החברתית וטסלה, יצרנית המכוניות החשמליות שבשליטתו.
PlainSite הוא מאגר מידע מקוון של מסמכים שהוגשו לבתי משפט ומסמכים ציבוריים אחרים שזמינים בחינם למשתמשים. האתר מציע גם שירותים נוספים בתשלום, ובהם מידע לעורכי דין על עורכי דין אחרים, שופטים ופרשנות על החוקים.
גרינספן עוקב במיוחד אחד תביעות הקשורות לחברות בארה"ב כמו טסלה וטוויטר. בעקבות זאת בשנים האחרונות מאסק וגרינספן נמצאים במחלוקות משפטיות מתמשכות.
לחשבון של PlainSite שנחסם היו יותר מ-24 אלף עוקבים, ולחשבונו האישי של גרינספן היו כ-2,500 עוקבים.
חסימת החשבונות מנוגדת להצהרות פומביות של מאסק ולינדה יאקרינו, שנכנסה השבוע לתפקידה כמנכ"לית טוויטר. כך למשל באפריל 2022, זמן קצר לאחר שמאסק הביע עניין ברכישת הפלטפורמה, הוא צייץ: "אני מקווה שאפילו המבקרים הקשוחים ביותר שלי יישארו בטוויטר, כי זה הפירוש של חופש הביטוי". בדומה לכך יאקרינו כתבה במסר לעובדים כי ציוויליזציה בריאה זקוקה ל"שיתוף מידע לא מסונן ולדיאלוג פתוח על הדברים שהכי חשובים לנו". עוד הוסיפה כי לכולם צריכה להיות החירות לומר את מה שהם חושבים.
גרינספן אמר ל-CNBC כי לא קיבל שום מידע מטוויטר לגבי החסימה.
ב-PlainSite התחילו להתמקד בטוויטר ב-2018 לאחר שרשות ני"ע האמריקאית (SEC) הגישה נגד מאסק תביעה אזרחית בשל ציוצו על הפיכת טסלה לחברה פרטית במחיר של 420 דולר למניה. "לא התעניינתי בטסלה עד שה-SEC לא נקטה צעדים נגד החברה ומאסק. זה גרם לי לחשוב שהיא אולי מוערכת יתר על המידה, זאת בהתחשב בכך שהיו לה בעיות עם הרגולטורים הפיננסיים".
לפי מסמכים שהעלה גרינספן לאתר, נגד טוויטר הוגשו מאז הרכישה על ידי מאסק מעל 25 תביעות בגין אי תשלום לספקים. בפברואר הגיש מאסק תביעה נגד גרינספן בטענה שפרסם התכתבות בין שניהם.
מטוויטר לא הקבלה תגובה לדיווח.