סגור
ניקול שאנאהן שאנהאן Nicole Shanahan אשתו לשעבר של סרגיי ברין
ניקול שאנאהן, יזמת, פילנטרופית ועורכת דין. אשתו לשעבר של סרגיי ברין (צילום: רויטרס)

יזמת - ומיליארדרית לעתיד? הכירו את ניקול שאנהאן, האישה במרכז פרשת ברין-מאסק

עורכת דין וחוקרת בכירה באוניברסיטת סטנפורד, ממוצא סיני. הקימה עמותה שמשקיעה 100 מיליון דולר בהארכת הפוריות לנשים. במסגרת הפרשה נחשף כי שאנהאן, שנמצאת בהליכי גירושים מסרגי ברין, ממייסדי גוגל, ניהלה רומן עם בעלי טסלה, אלון מאסק, לפני שהגירושים הפכו רשמיים

ניקול שאנהאן היא יזמת בעמק הסיליקון ופילנטרופית והיא עומדת במרכז הפרשה הנוגעת לשניים מהאנשים העשירים בעולם - סרגי ברין ואלון מאסק.
שאנהאן וברין, ממייסדי גוגל, היו נשואים במשך קצת יותר משלוש שנים ולשניים ילד משותף, אך ביוני חשפו כי בכוונתם להתגרש בטענה ל"פערים לא ניתנים לגישור". אתמול (א') פרסמו בוול סטריט ג'ורנל כי מאסק ושאנהאן ניהלו רומן עוד לפני שהגירושים הפכו רשמיים. מאסק בינתיים הספיק להכחיש את הדיווח.
לפי הדיווחים, שאנהאן וברין חתמו על הסכם טרום נישואים ומנהלים מו"מ על תנאי הסכם הגירושים, במסגרתו היא מעוניינת לקבל מיליארד דולר. סכום שיעניק לה הסדר בסדר גודל דומה לשל מקנזי סקוט ומלינדה גייטס.
בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי שאנהאן עובדת כיום כעורכת דין וחוקרת בכירה ב-CodeX, המרכז למידע משפטי באוניברסיטת סטנפורד. היא ייסדה את ClearAccessIP, חברה שמסייעת למחזיקי פטנטים לנהל ולהרוויח מזכויות הקניין הרוחני שלהם. החברה נרכשה על ידי IPwe ב-2020.
היא בתם של מהגרים סיניים וגדלה באוקלנד. שאנאהן נוהגת לדבר רבות על אמא שלה, שעבדה כעוזרת בית ועל אביה שאובחן כשהייתה בת 9 כסכיזופרן, ועל כך שבילדותה הסתמכה המשפחה על קצבות רווחה. "לאורך מרבית הילדות שלי היו לי שני הורים מובטלים, כך שלא רק שלא היה לנו כסף, גם כמעט ולא הייתה לי הדרכה הורית", אמרה בריאיון שהעניקה ביוני השנה שעברה. "כפי שאפשר לדמיין כשיש אב עם מחלת נפש, היה הרבה כאוס ופחד". לדבריה, היא עבדה כמפנת שולחנות במסעדות כבר בגיל 12.
לפי פרופיל הלינקדאין שלה, היא למדה באוניברסיטת פיוג'ט סאונד במדינת וושינגטון כלכלה, לימודי אסיה ומנדרינית. יש לה גם תואר במשפטים מאוניברסיטת סנטה קלרה, והשתתפה בחילופי סטודנטים באוניברסיטה הלאומית של סינגפור.
ב-2019 היא הקימה עמותה בשם Bia-Echo שהתחייבה להשקיע 100 מיליון דולר בפיתוח טכנולוגיות רפואיות להארכת שנות הפוריות של נשים. העמותה עוסקת גם ברפורמה במערכת המשפט הפלילי. "אני מתחייבת לסייע לדורות של נשים ליהנות מיותר בחירה", אמרה על הקמת העמותה.
היא ידועה גם כתומכת בארגונים בעלי נטייה פוליטית שמאלנית ובמועמדים פוליטיים מהמפלגה הדמוקרטית. "אני רוצה שכולם ידעו שאני מחוייבת יותר מתמיד להקדיש את עבודת חיי לעשיית צדק חברתי, למציאת פתרונות סביבתיים ולקידום דמוקרטיה איכפתית ומתחשבת", אמרה בריאיון שהעניקה החודש לאתר Puck. "אני חושבת שאני מתקדמת מעבר לפרידה הזו ואני אופטימית ביותר לאופן בו אצמח בתפקיד הזה".
נישואיה לברין הם הנישואים השניים שלה, ולפי הדיווחים הייתה נשואה לפני כן לבכיר בתעשיית הפיננסים. "אני רוצה שהמורשת שלי תהיה כזו של רעיונות", אמרה בריאיון משנה שעברה למגזין modernluxury. "אני רוצה שהמורשת שלי תעסוק בהתפתחות החוויה האנושית בכדור הארץ...אני רוצה שזו תהיה מורשת של חוזק, אהבה וחמלה. מורשת של עבודה קשה, למידה מהטעויות ושל צמיחה אישית".