סגור
חנות עץ או פאלי מוכרת חבילות אמזון בריסל בלגיה
לקוחות בחנות "עץ או פאלי", שמוכרת חבילות אבודות מאמזון (צילום: REUTERS/Yves Herman)

חדש בבריסל: חנות שמוכרת חבילות אבודות מאמזון לפי משקל

חנות "עץ או פאלי" מציעה למכירה חבילות סגורות שלא נאספו ממרכזי החלוקה, הוחזרו על ידי הלקוחות או פשוט הלכו לאיבוד. לפי בעל החנות, הלקוחות לרוב מקווים להשיג שעונים חכמים וסמארטפונים

חנות חדשה בקונספט ייחודי נפתחה בבריסל. החנות, הנקראת Pile ou Face, עץ או פאלי בצרפתית, מציעה למכירה חבילות סגורות מאמזון שלא נאספו.
ברויטרס דיווחו כי החנות נפתחה ליד כיכר פלאז'ה בעיר על ידי ארנו אוסרסטאם, זאת לאחר שחבילה שהזמין הלכה לאיבוד והוא תהה מה באמת עולה בגורלן של חבילות שבשל בעיות במשלוח לא מגיעות ליעדן. לפיכך, חתם על חוזה מול אמזון באירופה לפיו חבילות שלא נאספות ממרכזי החלוקה, הוחזרו על ידי הלקוחות או פשוט הלכו לאיבוד יועברו אל החנות במקום להיזרק לפח או להיהרס.

1 צפייה בגלריה
חנות עץ או פאלי מוכרת חבילות אמזון בריסל
חנות עץ או פאלי מוכרת חבילות אמזון בריסל
חנות "עץ או פאלי" בבריסל. "זה דומה להימורים"
(צילום: REUTERS/Yves Herman)

הקונספט של החנות פשוט למדי. חבילות נמכרות לפי משקל במחיר של 16 יורו (17.40 דולר) לקילו, והלקוחות בעצם בוחרים בחבילה מבין עשרות החבילות המעטרות את חלל החנות, ופותחים אותה במקום. "זה דומה להימורים. שילמתי 40 יורו וקיבלתי שלושה או ארבעה זוגות אוזניות. יצא לי טוב", סיפר לרויטרס לקוח בשם פול.
לעומת זאת, החבילה של גיז'ל פיטרס שעלתה לה 14.40 יורו הכילה טלפון חוגה ישן. "זה לא משהו שהייתי בוחרת לקנות, אז אני אנסה למכור מחדש", הסבירה. לפי אוסרסטאם, הלקוחות לרוב מקווים להשיג שעונים חכמים וסמארטפונים, אך לעיתים קרובות הם מוצאים עצמם עם בגדים או פריטים מוזרים אחרים. "אישה קיבלה פעם 100 מברשות שיניים לכלבים", סיפר.