סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מחסן לוגיסטי של אמזון
מחסן לוגיסטי של אמזון. הוציאה 3 מיליון יורו על לובינג ב-2022 (צילום: בלומברג)

הפרלמנט האירופי שולל את אישורי הכניסה של הלוביסטים של אמזון

ההחלטה התקבלה בעקבות דרישה של מספר חברי פרלמנט שהתלוננו על כך שענקית המסחר המקוון מסרבת להגיע לדיונים על תנאי העבודה במחסנים שלה. "אין זה הגיוני שחברי הפרלמנט יהיו יעד ללובינג מצד אמזון אך בו זמנית תימנע מהם הזכות לייצג את האינטרסים של אזרחי אירופה"

הפרלמנט האירופי אסר על כניסתם של לוביסטים מטעמה של אמזון, על רקע מחלוקת סביב שקיפות ותנאי העבודה בחברה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
בפרלמנט האירופי אישרו אתמול (ג') כי אישורי הכניסה של הלוביסטים של אמזון יבוטלו, זאת בעקבות דרישה מצד קבוצה של חברי פרלמנט, שהתלוננו על כך שענקית הסחר המקוון לא מוכנה לדבריהם לדון עמם על תנאי העבודה בחברה. בבקשה שהועברה לנשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מצולה, נטען כי נציגי אמזון סירבו להשתתף בשימוע שנקבע לינואר לגבי תנאי העבודה במחסנים, וזו הייתה הפעם השלישית מאז 2021 שבחברה סירבו להשתתף בדיונים מסוג זה. "אמזון סירבו לקחת חלק בטענה להתראה קצרה מדי", נכתב בבקשה שהועברה למצולה. "אין זה הגיוני שחברי הפרלמנט יהיו יעד ללובינג מצד אמזון אך בו זמנית תימנע מהם הזכות לייצג את האינטרסים של אזרחי אירופה ולברר על טענות להפרות של זכויות בסיס המושרשות באמנות האיחוד האירופי ובחוק העבודה".
זו הפעם השנייה בלבד שנאסרת כניסתם של לוביסטים של חברה לפרלמנט האירופי. הפעם הראשונה הייתה ב-2017, אז נאסרה הכניסה של נציגי חברת הכימיקלים מונסנטו.
לפי מרשם הפרלמנט האירופי, לאמזון היו 14 נציגים שכניסתם הייתה מאושרת בתחילת החודש. כמו כן, היא מעסיקה חברות שתדלנות, ביניהן פליישמן הילארד ו-FTI. לפי המרשם, החברה הוציאה ב-2022 בסביבות 3 מיליון יורו על מאמצי שתדלנות.
"אנחנו מאוד מאוכזבים מההחלטה הזו, שכן אנחנו מעוניינים לנהל דיונים בונים עם קובעי המדיניות", נמסר בתגובה מאמזון. "בהיותנו חברה הפעילה באיחוד האירופי כבר למעלה מ-25 שנה ומעסיקה יותר מ-150 אלף עובדים קבועים כאן, אנחנו מתייחסים ברצינות גמורה להיתקשרות שלנו עם קובעי המדיניות בבריסל וברחבי אירופה".
עם זאת, אמזון סופגת ביקורת כבר מספר שנים בשל האופן בו היא מתייחסת לעובדים שלה, החל מהשכר ועד לתנאים במחסנים והגישה של החברה לאיגודי עובדים. הרגולטורים באיחוד האירופי, בבריטניה ובארה"ב גם חוקרים את החברה על מגוון של נושאים ביניהם היחס למוכרים בפלטפורמה והחשש לפגיעה בתחרות.