סגור
מטבעות קריפטו
מטבעות קריפטו (צילום: רויטרס)

ההאקרים חוגגים: שנת 2022 תסתיים בסכום שיא של גניבות קריפטו - מעל 3 מיליארד דולר

על פי נתוני Chainalysis, המתמחה בבלוקצ'יין, בחודש אוקטובר לבדו נגנבו מטבעות קריפטו בשווי של 718 מיליון דולר. מרבית יעדי הגניבה הם פרוטוקולי ביזור פיננסי

מחיר מטבעות הקריפטו אמנם צנח השנה, אך הם עדיין נותרו יעד מועדף על האקרים. לפי נתונים שאספו בחברת Chainalysis, המתמחה בבלוקצ'יין, בחודש אוקטובר לבדו נגנבו מטבעות קריפטו בשווי של 718 מיליון דולר, כך שמאז תחילת השנה הסכום עומד על 3 מיליארד דולר, ו-2022 צפויה להסתיים בסכום שיא של גניבות.
מרבית יעדי הגניבה הם פרוטוקולי ביזור פיננסי (DeFi), שמשתמשים באלגוריתמים המבוססים על תוכנות כדי לאפשר למשקיעי הקריפטו לסחור, ללוות ולהלוות בלי מתווכים.
ההאקרים לרוב מצליחים למצוא חולשות במערכות האבטחה, הקידוד והמבנים של פלטפורמות ה-DeFi, כך ששחקני הקריפטו נדרשים למצוא במהירות פתרונות, במיוחד בהתחשב בכך ש- DeFi מוגדר ככלי חשוב במיוחד לאימוץ הקריפטו במיינסטרים.
"אוקטובר הפך לחודש הגדול ביותר לפעילות האקרים מאז תחילת השנה", נמסר בהודעה שפרסמה Chainalysis בטוויטר. עוד הוסיפו בחברה כי הגשרים בין מערכות הבלוקצ'יין הם נקודת תורפה נוספת.
בימים האחרונים שתי גניבות גדולות ערערו את תעשיית הקריפטו. באחת מהן גנבו ההאקרים בסביבות 100 מיליון דולר משירות ה-DeFi מנגו על ידי הטיית מחיר המטבע. בתקרית נוספת נכרו ונגנבו 2 מיליון מטבעות בייננס בשווי של קרוב ל-570 מיליון דולר. 100 מיליון דולר מתוכם עוד לא הוחזרו והשאר הוקפאו, כך לפי הצהרה שפרסמה בייננס.