סגור
קלוד של אנתרופיק
קלוד של אנתרופיק (צילום: Gabby Jones/Bloomberg)

"נזק קיומי": סטארט-אפ AI תובע את ממשל טראמפ בשל חסימת מודלי אנתרופיק

Legion, שמפתח כלים מבוססי AI לעורכי דין, הגיש תביעה פדרלית בוושינגטון נגד צו הממשל שאילץ את אנתרופיק לחסום את הגישה של כלל המשתמשים למודל. "קצב פיתוח ה-AI כל כך מהיר ותחרותי, שכל אובדן הובלה בלתי ניתן לשחזור", נטען בתביעה

סטארט-אפ AI תובע את ממשל טראמפ בעקבות ההחלטה לחסום את הגישה למודלי ה-AI המתקדמים של אנתרופיק. "פוגעת ביכולת שלנו לשרוד", נטען בתביעה.
לפני כשבועיים נאלצה אנתרופיק להשבית את הגישה למודלי ה-AI המתקדמים שלה, פייבל 5 ומיתוס 5, ימים ספורים בלבד לאחר שהנגישה אותם לציבור (בגרסה מסורסת שמונעת שימוש ביכולות הסייבר העוצמתיות שלהם). זאת, בעקבות צו של הממשל שהוצא משיקולי ביטחון לאומי. הצו אמנם מורה לחברה למנוע גישה למודלים רק למשתמשים שאינם אזרחי ארה"ב, אבל בגלל אופי הפעילות שלה היא נאלצה בפועל לחסום את הגישה למודלים לכלל המשתמשים, פרט לעובדי החברה בעלי אזרחות אמריקאית (כולל עובדים עם אזרחות זרה שהיו מעורבים בפיתוח המודלים).
ביום שלישי, הסטארט-אפ Legion, שמפתח כלים מבוססי AI לעורכי דין, הגיש תביעה נגד הממשל בבית משפט פדרלי בוושינגטון. לפי התביעה, חסימת הגישה לפייבל 5 הובילה לכך שהסטארט-אפ "איבד את הכלי העדכני ביותר שנמצא במרכז מאמצי הפיתוח שלו".
"הנזק לחברה הוא מיידי, בלתי-ניתן לתיקון וקיומי", נטען. "קצב פיתוח ה-AI כל כך מהיר ותחרותי, שכל אובדן הובלה בזמן שהמודל לא זמין הוא בלתי ניתן לשחזור. בכל יום שבו הצו בתוקף, נוצרת פגיעה בפיתוח המוצר ובפעילות של Legion, והיכולת של החברה לשרוד בתחום שמוגדר על ידי גישה מתמשכת למודלים המתקדמים ביותר נשחקת".
מייסד ומנכ"ל Legion, ארתור רות'רוק, אמר לבלומברג שהגיש את התביעה כי הוא סבור שהמהלך של הממשל מהווה תקדים מסוכן: "מי יגיד שבפעם הבאה הם לא יעשו את זה נגד חברה אחרת, כמו OpenAI?"