סגור
טסלה עמדת טעינה חשמלית 1
עמדת טעינה של טסלה (צילום: SeongJoon Cho/Bloomberg)

ריקול נוסף לטסלה בארה"ב - הפעם ל-120 אלף מכוניות בגלל דלתות שעלולות להיפתח בתאונה

הדגמים הרלוונטיים הם S ו-X משנות הייצור 2021 עד 2023; לפני שבוע וחצי פרסמה טסלה ריקול לכ-2 מיליון מכוניות - כמעט כל כלי הרכב שמכרה בארה"ב בעשור האחרון - בגלל פגם במערכת הנהג האוטונומי

טסלה מבצעת ריקול ל-120 אלף כלי רכב בשל דלתות שלא עומדות בתקני ממשלת ארצות הברית. במכתב שהועלה לאתר הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודתה טסלה בבעיה בדלתות שהנעילה שלהן עלולה להיפתח בזמן תאונה, מה שיכול לגרום לדלת להיפתח ולהגדיל את הסיכון לפציעה.
כלי הרכב המושפעים הם מדגמי S ו-X שיוצרו בשנים 2023-2021. טסלה אמרה שאינה יודעת על פציעות כלשהן בשל הבעיה, נכון ל-14 בדצמבר. בתגובה תפיץ טסלה עדכון תוכנה ללא עלות, והמכתבים לבעלי המכוניות צפויים לצאת ב-17 בפברואר 2024.
בשבוע שעבר הודיעה טסלה על ריקול לכמעט כל כלי הרכב שלה בארה"ב – כ-2 מיליון – עקב חששות לבטיחות מאפיין הסיוע לנהג הידוע כטייס האוטומטי. חקירה פדרלית מצאה שפונקציית הנהיגה האוטומטית הובילה כמה נהגים לנטוש את אחריותם להפעלת המכוניות שלהם. אותו ריקול הגיע לאחר ריקול אחר בפברואר, בו הושפעו יותר מ-360 אלף מכוניות, זאת בשל בעיה בתוכנת ה"נהיגה העצמית המלאה" של המכוניות.
בפוסט שהעלתה בשבוע שעבר לאפליקציית X האשימה טסלה כמה ערוצי חדשות על ש"הטעו את הציבור בנוגע למאפייני הבטיחות שלנו", והוסיפה ש"מידע חד-משמעי" מראה שמאפייניה של טסלה "מצילים חיים ומונעים פציעות". דובר ה-NHTSA אמר ל-CNBC בשבוע שעבר שחקירת הסוכנות לגבי מאפייני הטייס האוטומטי של טסלה "נותרת פתוחה בעודנו עוקבים אחר יעילות פתרונותיה של טסלה, וממשיכים לעבוד עם החברה כדי להבטיח את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר".