סגור
Tesla Model 3 vehicle טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 (צילום: Allison Dinner / GETTY IMAGES)

בשל פגם בטייס האוטומטי: ריקול ליותר מ-2 מיליון מכוניות טסלה בארה"ב

המהלך כולל כמעט את כל רכבי החברה מהעשור האחרון ונועד לתקן פגם במערכת שאמורה לוודא שהנהגים ממשיכים להתרכז בנהיגה בעת הפעלת תוכנת הטייס האוטומטי. המהלך יוצא לדרך לאחר חקירה של שנתיים מטעם המנהל לבטיחות בדרכים בנוגע ל-35 תאונות בהן היו מעורבות מכוניות טסלה

טסלה מבצעת ריקול ליותר מ-2 מיליון כלי רכב בכל הדגמים שלה, וזאת כדי לתקן פגם במערכת שאמורה לוודא שהנהגים לא מסתמכים באופן בלעדי רק על תוכנת הנהיגה האוטונומית.
הריקול חל כמעט על כל כלי הרכב שמכרה טסלה בארה"ב בין 5 באוקטובר, 2012 ו-7 בדצמבר, 2023.
לפי הודעה שפרסמו הרגולטורים בתחום התחבורה בארה"ב, יצרנית המכוניות החשמליות תעביר עדכון לתוכנה שאמור לתקן את הבעיה. הריקול יוצא לדרך בתום חקירה שנמשכה שנתיים שערך מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי (NHTSA) בעקבות מספר תאונות שהתרחשו בזמן שמערכת "הטייס האוטומטי" הופעלה. לפי המנהל, החקירה מצאה כי הדרך שבה המערכת מוודאת שהנהגים ממשיכים להקדיש תשומת לב לנהיגה לא מספיקה ו"עלולה להוביל לשימוש שגוי במערכת". החקירה התמקדה ב-35 תאונות בהן היו מעורבות מכוניות של טסלה מאז 2016, שגרמו למותם של 17 אנשים.
עדכון התוכנה יכלול לפי הדיווחים הוספת אמצעי פיקוח והתראות נוספות "כדי לעודד אף יותר את הנהגים להקפיד ולשים לב בעת הנהיגה", נמסר בהודעה. על פי מסמכי הריקול, החוקרים נפגשו עם נציגי טסלה באוקטובר כדי להסביר להם את המסקנות הטנטטיביות בנוגע לפתרון של הבעיה במערכת. לפי מנהל הבטיחות, בטסלה לא הסכימו עם המסקנות הללו, אך הסכימו לביצוע הריקול כדי ליישב את החקירה.
על אף שמה, מערכת הטייס האוטומטי היא לא אוטונומית באופן מלא, אלא יכולה לכוון את ההגה, להאיץ או לבלום באופן עצמאי. בדיקות חיצוניות כבר הוכיחו כי קל לתמרן את המערכת ונהגים נתפסו משתמשים בה כשהם שיכורים או אפילו יושבים במושב האחורי.