סגור

S&P חתכה את דירוג האשראי של רוסיה לסטטוס זבל, מודי'ס מזהירה שגם היא בדרך

סוכנויות הדירוג מיהרו לנקוט בצעדים בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה. S&P הורידה את דירוג האשראי של רוסיה לרמת "זבל" והזהירה: "לסנקציות על רוסיה עלולות להיות השלכות שליליות משמעותיות על יכולת התפקוד של הבנקים במדינה". במקביל הודיעה מודי'ס: מעבירה את דירוג האשראי הרוסי לבחינה לפני הורדתו לרמת "זבל"

הפלישה של רוסיה לאוקראינה גררה צעדים מידיים של סוכנויות הדירוג הבינלאומיות. סוכנות S&P הורידה את דירוג האשראי של רוסיה לסטטוס "זבל", בעוד מודי'ס הזהירה שגם היא בדרך לשם והדגישה כי העבירה את הדירוג הרוסי לבחינה לפני הורדתו לסטטוס זבל. במקביל הודיעו סוכנויות S&P ופיץ' על הורדת דירוג האשראי של אוקראינה מחשש לחדלות פירעון של המדינה.
השווקים הפיננסיים של רוסיה ואוקראינה נקלעו לעין הסערה בעקבות אירועי השבוע, שמתוארים כמתקפה הצבאית הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, והביאו לסנקציות נוקשות של המערב על מוסקבה.
1 צפייה בגלריה
מפגינים למען אוקראינה בשגרירות רוסיה בלונדון
מפגינים למען אוקראינה בשגרירות רוסיה בלונדון
מפגינים למען אוקראינה בשגרירות רוסיה בלונדון
(AP)
S&P הורידה את דירוג האשראי של רוסיה במטבע חוץ לטווח ארוך ל-BB+ מ-'BBB-', והזהירה שהיא עלולה להוריד את הדירוג עוד יותר, לאחר קבלת הבהרות נוספות על ההשלכות המאקרו-כלכליות של הסנקציות.
"לדעתנו, לסנקציות שהוכרזו עד היום עשויות להיות השלכות שליליות משמעותיות על יכולתו של מגזר הבנקאות הרוסי לפעול כמתווך פיננסי לסחר בינלאומי", אמר S&P.