סגור

גייטס מזהיר מפני שאננות: המגיפה הבאה כבר בדרך

מייסד מיקרוסופט דיבר בכנס הביטחון במינכן ואמר כי הקורונה אמנם הפכה לפחות מסוכנת וחלק ניכר מהאוכלוסייה העולמית פיתח חסינות בפניה, אך הזהיר מפני המגיפה הבאה שתפקוד את העולם באופן ודאי; קרא לביצוע השקעות במניעתה כבר עתה

מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, טוען כי הסיכון לחלות במחלה קשה כתוצאה מהקורונה "פחת משמעותית", אך הזהיר מהופעתה של מגיפה נוספת שתפקוד את העולם באופן ודאי.


בריאיון ל-CNBC מכנס הביטחון השנתי במינכן, אמר גייטס כי מגפה פוטנציאלית חדשה תתפתח קרוב לוודאי מפתוגן אחר ממשפחת הקורונה. אולם, הוא הוסיף וציין כי ההתפתחויות בטכנולוגיה הרפואית אמורות לסייע לעולם להילחם בצורה טובה יותר במגיפה החדשה, זאת בהנחה שההשקעות יבוצעו כבר עתה. "תהיה לנו מגיפה נוספת. זה יהיה פתוגן אחר בפעם הבאה", אמר גייטס.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 3.6.21 ביל גייטס
מוסף שבועי 3.6.21 ביל גייטס
ביל גייטס
(צילום: רויטרס)

לדבריו, שנתיים מאז פרוץ המגיפה, ההשפעות החמורות ביותר התפוגגו שכן חלק ניכר מהאוכלוסייה העולמית פיתח רמה מסוימת של חסינות. הירידה בחומת המחלה ניכרת במיוחד בזן האומיקרון האחרון.
לפי גייטס, במקומות רבים הדבר נבע מהנגיף עצמו, שיוצר רמה של חסינות שטובה יותר מזו של החיסונים. "הסיכויים למחלה קשה, שמקושרת לרוב עם קשישים או סובלים מהשמנת יתר - הסיכונים הללו הופחתו כעת משמעותית בשל החשיפה (לנגיף)", הוסיף.
עם זאת, גייטס טען כי "מאוחר מדי" מכדי להגיע ליעד שהציב ארגון הבריאות העולמי (WHO) של חיסון 70% מאוכלוסיית העולם עד אמצע השנה. בשלב זה, 61.9% מהאוכלוסייה קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון נגד קורונה.
לטענתו, העולם יצטרך להתקדם בקצב מהיר יותר בעתיד בפיתוח ובהפצת חיסונים, ולכן קרא לממשלות להשקיע כבר עתה. "בפעם הבאה אנחנו צריכים לנסות שזה יקרה לא אחרי שנתיים אלא אחרי חצי שנה", אמר, והוסיף כי טכנולוגיות כמו mRNA יאפשרו זאת, "עלות המוכנות למגיפה הבאה אינה כל כך גבוהה. זה לא כמו שינויי אקלים. אם נתנהג בצורה רציונלית אז בפעם הבאה נשתלט על זה מוקדם יותר".
גייטס, באמצעת עמותת ביל ומלינדה גייטס, חבר לארגון Wellcome Trust הבריטי לתרומת 300 מיליון דולר לקואליציה לחדשנות והכנה למגפות (CEPI), שעזרה להקים את תוכנית Covax לאספקת חיסונים למדינות עניות. הארגון שם יעד לגייס 3.5 מיליארד דולר כחלק מהמאמצים לקצר את הזמן הנדרש לפיתוח חיסון חדש לתקופה של מאה ימים בלבד.