סגור

בגלל הביקורת? קרן ביל ומלינדה גייטס הוסיפה 4 חברים למועצת הנאמנים שלה

המינויים החדשים יעלו את מספר החברים בהנהלת הקרן ל-6, כאשר ביל ומלינדה ימשיכו לכהן כיו"רים משותפים של המועצה, המפקחת על תרומות בסכום של כ-50 מיליארד דולר. על המוסד הפילנתרופי נמתחה ביקורת שלנוכח השפעתו העצומה, יש צורך להרחיב את הנהגתו

קרן הצדקה ביל ומלינדה גייטס הודיעה היום (ד') על הוספת 4 חברים למועצת הנאמנים שלה. מדובר בתוספת משמעותית ראשונה מאז הקמת הקרן בשנת 2000 – והיא יוצאת לפועל בעקבות הגירושים של העומדים בראש הארגון, ביל ומלינדה. מדובר בקרן הפרטית הגדולה והעשירה בעולם.
המינויים החדשים יעלו את מספר החברים בהנהלת הקרן ל-6, כאשר ביל ומלינדה ימשיכו לכהן כיו"רים משותפים של המועצה, המפקחת על תרומות בסכום של כ-50 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
ביל ו מלינדה גייטס
ביל ו מלינדה גייטס
ביל ו מלינדה גייטס בימים אחרים
(צילום: אי.פי.אי)
מנכ"ל הקרן, מארק סוזמן, ציין במכתב השנתי שלו שיצא היום שהוא יצטרף למועצת הנאמנים לצד מיליארדר הטלקום מזימבבואה סטרייב מאסייווה (Strive Masiyiwa) – חבר במשלחת האיגוד האפריקאי למאבק במגיפת הקורונה.
מצטרפים נוספים יהיו מינוש שפיק (Minouche Shafik), מנהלת בבית הספר לכלכלה ומדעי המדינה בלונדון ותומ'אס ת'ירני (Thomas J. Tierney), מייסד ויו"ר משותף ב- Bridgespan Group - חברת ייעוץ לפילנתרופיה (המייעצת גם למקנזי סקוט – גרושתו של ג'ף בזוס, שמעבירה חלק גדול מכספה לתרומות).
"זו כמובן אבן דרך גדולה עבור קרן גייטס. הקבוצה החדשה תסייע לה להיות חזקה יותר, טובה יותר ועם יותר מידע", אמר סוזמן בראיון לאסוסייטד פרס.
חלק מהביקורת על המוסד הפילנתרופי שהקימו בני הזוג לשעבר – שמעביר תרומות לארגוני סיוע בהיקף כמעט דומה לזה של הממשל האמריקאי – היתה שלנוכח השפעתו העצומה, יש צורך להרחבה וגיוון ההנהגה שלו, שהיתה בפועל בידי ביל ומלינדה.
סוזמן הדגיש שהמינויים החדשים אינם קשורים לביקורת האמורה, ושהגורם הוא פרישתו של וורן באפט בחודש יוני האחרון ומותו של יו"ר הכבוד, אביו של ביל – ביל גייטס האב (בשנת 2020).