סגור
מטוס חברת לופטהנזה Lufthansa
מטוס של חברת לופטהנזה. "בלי אימוץ טכנולוגיה מתקדמת אין לחברות שום סיכוי" (צילום: ערן גרנות)

לופטהנזה תקצץ 4,000 משרות בחמש השנים הבאות

הפיטורים, שיהיו ברובם של עובדים אדמינסטרטיביים בגרמניה, נועדו לעזור לחברה לעמוד ביעדים פיננסיים, זאת לאחר שבשנה שעברה פרסמה שתי אזהרות רווח. בין התפקידים שיבוטלו יהיו כאלה שיוחלפו על ידי AI. זהו סבב הפיטורים הנרחב ביותר בחברת התעופה הגדולה באירופה מאז המגפה.

קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה כי תקצץ 4,000 משרות בחמש השנים הבאות. מדובר בעיקר בתפקידים אדמינסטרטיביים, שהבסיס של מרביתם הוא בגרמניה, והפיטורים יימשכו עד 2030. לפי הצהרה שמסרה החברה, הם החלו כבר בבדיקת תפקידים שלא יהיה בהם שימוש בעתיד, זאת לדוגמה בשל משימות חופפות או אימוץ AI. מדובר בסבב הפיטורים הנרחב ביותר בחברת התעופה הגדולה באירופה מאז המגפה.
"המצב מחייב אותנו להצטמצם בצד האדמינסטרטיבי, מכיוון שאנחנו לא יכולים להמשיך להרשות לעצמנו להמשיך בעבודה בעלות הנוכחית וזאת כי אין לנו את שיעורי הרווחיות הנדרשים להשקעות", מסר בסוף השבוע המנכ"ל קרסטן שפוהר, בפגישה עם עובדים. "בתעשייה שלנו, בלי אימוץ טכנולוגיה מתקדמת אין לחברות שום סיכוי".
במקביל להודעה על הקיצוצים, חשפה לופטהנזה גם יעדים חדשים לטווח הבינוני. כך, עבור 2028 עד 2030 היעד למרווח ה-EBIT המתואם יעמוד על בין 8% ל-10%, והתזרים החופשי המתואם יעמוד על 2.5 מיליארד יורו (2.93 מיליארד דולר).
כמו כן, בקבוצה, הכוללת גם את חברות סוויס, אוסטריאן, יורו ווינגס ועוד, מתכננים להוסיף יותר מ-230 מטוסים חדשים עד 2030, ביניהם 100 מטוסים לטווחים ארוכים.
כוח העבודה העולמי הנוכחי של לופטהנזה עומד על סביבות 102 אלף. תוכנית הקיצוצים מגיעה לאחר שב-2024 פרסמה החברה שתי אזהרות רווח. בחברה עומדים גם בפני איום השבתה מצד הטייסים, זאת על רקע מחלוקת לגבי ההפרשות לפנסיה.