סגור
קלודין גיי נשיאת הרווארד במהלך שימוע ב קונגרס
קלודין גיי בשימוע בקונגרס (צילום: EPA-EFE/WILL OLIVER)

הדירקטוריון החליט: קלודין גיי תישאר בתפקידה כנשיאת הרווארד

זאת למרות הביקורת הקשה שספגה בעקבות העלייה באנטישמיות בקמפוס בחודשיים האחרונים ותשובותיה המתחמקות בשימוע בקונגרס. יחד עם זאת ציינו חברי הדירקטוריון כי גיי טעתה בתגובה לטבח 7 באוקטובר: "ההצהרה הראשונית של האוניברסיטה הייתה צריכה להיות מידית ולהכיל גינוי חד משמעי"

קלודין גיי תישאר בתפקידה כנשיאת הרווארד, כך החליט היום (ג') דירקטוריון האוניברסיטה, זאת על אף הביקורת הקשה שספגה בעקבות העלייה באנטישמיות בקמפוס בחודשיים האחרונים ותשובותיה בשימוע בקונגרס.
חברי הדירקטוריון דנו בנושא לתוך השעות הקטנות של הלילה, ובסופו של דבר החליטו לתמוך בהישארותה של גיי בתפקיד. "אנחנו מאשררים היום את התמיכה שלנו בהמשך ההנהגה של הנשיאה גיי", נמסר בהצהרה עליה חתמו כל חברי הדירקטוריון, מלבד גיי עצמה. "הדיונים הנרחבים שערכנו מחזקים את הביטחון שלנו בכך שהנשיאה גיי היא המנהיגה הנכונה לעזור לקהילה שלנו להחלים ולהתמודד עם הנושאים החברתיים הרציניים שעומדים בפנינו".
גיי, שנכנסה לתפקיד רק לפני כחצי שנה, היא האישה השחורה הראשונה המשמשת כנשיאת הרווארד.
בהצהרה מודים חברי הדירקטוריון כי גיי ביצעה מספר שגיאות, כולל בתגובתה הראשונית למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "כל כך הרבה אנשים סבלו מנזק וכאב עצומים בשל מתקפת הטרור האכזרית של חמאס, וההצהרה הראשונית של האוניברסיטה הייתה צריכה להיות מידית, ישירה ולהכיל גינוי חד משמעי", ציינו.
גיי זכתה גם בתמיכת כ-700 חברי סגל שחתמו על עצומה בעד השארתה בתפקיד. מנגד, תורמים ובוגרים רבים הביעו ביקורת על תפקודה ועל התשובות שענתה בשימוע בשבוע שעבר בקונגרס. כך למשל, המשקיע ביל אקמן טען השבוע כי עליה להתפטר לטובת האוניברסיטה. "איני רואה תרחיש שבו היא שורדת בטווח הארוך, או אפילו הטווח המיידי", אמר בריאיון.
באותו שימוע ידוע לשמצה טענה גיי כי קריאות לרצח יהודים לא בהכרח מפרות את התקנון של הרווארד. "רטוריקה אנטישמית כשהיא עוברת למעשים אז היא מוגדרת כבריונות, הטרדה, הפחדה", ענתה לשאלות הסנטורית אליס סטפניק. "זה תלוי הקשר". בעקבות הביקורת היא פרסמה התנצלות על הדברים. "אני מתנצלת", אמרה בריאיון לעיתון האוניברסיטה. "כשמילים מגבירות מצוקה כאב, אי אפשר שלא לחוש חרטה".
בניגוד לגיי, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה אליזבת מגיל, שגם השתתפה בשימוע, הודיעה בסוף השבוע על התפטרותה בעקבות הלחץ שהופעל עליה.