סגור

גרמניה: הגבלות על לא-מחוסנים, הפרלמנט ידון בחובת חיסונים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הכריזה כי אזרחים לא-מחוסנים לא יוכלו להיכנס לחנויות שאינן מוגדרות חיוניות או להשתתף באירועי תרבות ופנאי. היא גם הודיעה שהפרלמנט ידון בהטלת חובת חיסונים מפברואר. הקנצלר הנכנס שולץ כבר הביע תמיכה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הכריזה היום (ה') על הגבלות שיוטלו על לא-מחוסנים בגרמניה, בעקבות נתוני התחלואה שהולכים ומאמירים במדינה.

מרקל, שכינסה מסיבת עיתונאים לצד הקנצלר הנכנס אולף שולץ שיושבע לתפקיד ביום רביעי הבא, הודיעה גם כי הבונדסטאג – הפרלמנט הגרמני – יידרש לדון בהטלת חובת חיסון החל מחודש פברואר.

3 צפייה בגלריה
בון גרמניה שוק חג מולד קורונה
בון גרמניה שוק חג מולד קורונה
שוק חג מולד, בון גרמניה
(רויטרס)

ההגבלות החדשות בגרמניה מגיעות אחרי שביממה האחרונה אובחנו במדינה יותר מ-73 אלף מאומתים לקורונה. מרקל הזהירה בתום פגישה עם מנהיגי מדינות המחוז של גרמניה כי ההגבלות נדרשות לאור החשש שבתי החולים בגרמניה יתמלאו עד אפס מקום בחולי קורונה, רבים מהם לא-מחוסנים.
"המצב במדינה חמור", אמרה מרקל, שפירטה את ההגבלות שיוטלו על-לא מחוסנים. לדבריה, בין היתר ייאסר עליהם להיכנס לחנויות שאינן מוגדרות חיוניות ולהשתתף באירועי תרבות ופנאי. ההגבלות הללו צפויות להיכנס לתוקף בימים הקרובים, עם אישורן במדינות המחוז השונות של גרמניה.
מרקל ציינה גם כי מעתה כלל התלמידים בבתי הספר יחויבו לעטות מסכות, ושההתקהלויות יוגבלו ל-30 איש. "התרבות והפנאי ברחבי המדינה יהיו פתוחים רק לאלה שהתחסנו או החלימו", הכריזה מרקל, שגם הודיעה כי גרמניה מציבה לעצמה יעד – מתן של 30 מיליון חיסונים עד סוף השנה. למאמץ הזריקות יצטרפו רופאי שיניים ורוקחים, שלדברי הקנצלרית, יוכלו לחסן בעצמם.

3 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל והקנצלר הנכנס אולף שולץ
אנגלה מרקל והקנצלר הנכנס אולף שולץ
אנגלה מרקל והקנצלר הנכנס אולף שולץ
(צילום: גטי )

ההכרזה של מרקל על הכוונה להביא לדיון בפרלמנט הגרמני את חובת החיסונים מגיעה לנוכח שיעור ההתחסנות הנמוך יחסית בגרמניה. כ-68.7% מהגרמנים התחסנו בשתי מנות לפחות, רחוק מאוד מהיעד שהציבה ממשלת גרמניה – 75%. הקנצלר הנכנס, שהיום מכהן כשר האוצר בממשלתה של מרקל, אולף שולץ, אמר השבוע שהוא תומך בחובת חיסון, אך מעדיף לאפשר לחברי הפרלמנט חופש מצפון ולא תומך במשמעת מפלגתית בנושא הזה.
לפי גורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס ביום שלישי האחרון, שולץ אמר בפגישה שקיים עם מרקל ומנהיגי מדינות המחוז השונות שמהן מורכבת גרמניה – ושאישורן דרוש כדי להוציא לפועל מהלך שכזה – כי הוא יתמוך ביוזמה שמקודמת על ידי מספר מפלגות, להפיכת חיסוני הקורונה לחובה עבור הגרמנים. בהודעה שפרסמו בהמשך הממשלה הפדרלית והממשלות המחוזיות השונות.

3 צפייה בגלריה
אכיפת סגר על לא מחוסנים ב וינה אוסטריה
אכיפת סגר על לא מחוסנים ב וינה אוסטריה
אכיפת סגר על לא מחוסנים בוינה, אוסטריה
(גטי)

אוסטריה השכנה, שמתמודדת גם היא עם התפרצות קשה וכמו גרמניה שיעור ההתחסנות בה נמוך בהשוואה למערב אירופה, כבר הודיעה כי תוטל חובת התחסנות עד פברואר. אליה הצטרפה בהמשך יוון, שהודיעה כי בני 60 ומעלה יחויבו להתחסן עד 16 בינואר. מאותו יום, ייקנס מי שיסרב בסכום של 100 אירו - סכום משמעותי עבור המבוגרים היוונים, שהפנסיה הממוצעת שלהם עומדת על 730 אירו בחודש.