סגור
הדמיית ה"טיטניק 2"
הדמיית ה"טיטניק 2" (הדמיה: Blue Star Line)

הפעם יצליח? הטייקון האוסטרלי השנוי במחלוקת מחדש את פרויקט "טיטניק 2"

אחרי שהקורונה אילצה אותו לגנוז את התוכנית שהתניע ב-2012 לבניית אונייה זהה כמעט לחלוטין לאוניית הפאר שטבעה ב-1912, קלייב פאלמר חוזר לחלומו הישן ומשיק את הפרויקט מחדש. "זה יותר כיף מאשר לשבת בבית ולספור את הכסף שלי", אמר המיליארדר שמוכר באוסטרליה כחובב עימותים עם הרשויות

טייקון המכרות האוסטרלי קלייב פאלמר חוזר לחלומו הישן ומשיק היום (ד') מחדש את פרויקט הטיטניק 2 – בניית אונייה זהה כמעט לחלוטין לטיטניק המפורסמת, שטבעה בשנת 1912.
פאלמר (70) ניסה להוציא לדרך את הפרויקט כבר ב-2012 ובאופן רציני יותר עם תוכניות מקיפות ב-2018, אז הקורונה עצרה את המהלך. היום, במסיבת עיתונאים בסידני, הוא השיק מחדש את המיזם.
"אנחנו מאוד שמחים להכריז שלאחר עיכובים לא צפויים בשל השפעות גלובליות חברנו מחדש לשותפים במטרה להחזיר לחיים את החלום של טיטניק 2. הבה נתחיל במסע", אמר היום פאלמר.
2 צפייה בגלריה
הדמיה אונייה טיטאניק טיטניק 2 קלייב פאלמר   הדמיה: Blue Star Line
הדמיה אונייה טיטאניק טיטניק 2 קלייב פאלמר   הדמיה: Blue Star Line
מבט מבפנים
(הדמיה: Blue Star Line)
באוסטרליה לא חושבים שמדובר בבדיחה. כבר כשהחל לדבר על הפרויקט לפני יותר מעשור ההנחה הרווחת היא שפאלמר אקסצנטרי מספיק וכמובן עשיר מספיק כדי להוציא לפועל את התוכנית. התוכנית גובשה לפרטים, בהתאמה לדרישות הרגולטוריות, כדי להימנע מבעיות משפטיות. הפרויקט צפוי לצאת למכרז ביצוע בשבועות הקרובים, כשהיעד הוא לבחור מבצעת עד לסוף השנה הנוכחית ולהתחיל בבנייה כבר ברבעון הראשון של 2025.
כשנשאל היום במסיבת העיתונאים מדוע הוא לא מוותר על החלום שלו אחרי שני כישלונות קודמים, אמר פאלמר: "זה הרבה יותר כיף לעשות את הטיטניק מאשר לשבת בבית ולספור את הכסף שלי".
וכסף אכן יש לפאלמר והרבה - כבעלים של מכרות ניקל, פלדה, מינרלים ופחם – וכמובן נכסי נדל"ן לא מעטים כיאה לאיש עסקים במעמדו. קופת המזומנים שלו רק גדלה מדי חודש, והשאלה מבחינתו היא לא כמה כסף יש לו אלא איך להוציא אותו.
2 צפייה בגלריה
הדמיה אונייה טיטאניק טיטניק 2 קלייב פאלמר   הדמיה: Blue Star Line
הדמיה אונייה טיטאניק טיטניק 2 קלייב פאלמר   הדמיה: Blue Star Line
חדר האוכל
(הדמיה: Blue Star Line)
התוכנית שהוצגה היום דומה לזו שכבר הוצגה בפעמים הקודמות. אוניית הטיטניק 2 המתוכננת צפויה להיות באורך של 269 מטר וברוחב של 32.2 מטר – מעט רחבה יותר מזו המקורית. היא תוכל לארח עד 2,345 נוסעים ב-9 סיפונים שונים וב-835 יחידות אירוח. כיאה לאוניית פאר, כמחצית מהנוסעים יהיו אורחי המחלקה הראשונה.
הטיטניק המקורית, עצומת הממדים, טבעה בהפלגה המסחרית הראשונה שלה ב-15 באפריל 1912, לאחר שהתנגשה בקרחון - כשעל סיפונה מעל 2,200 בני אדם. 1,517 בני אדם נספו ו-712 ניצלו, במה שנחשב עד היום לאסון הגדול ביותר בתולדות הספנות.
פאלמר מוכר באוסטרליה גם כמיליארדר חובב עימותים מול הממשלה והרשויות, מולם ניהל שורה ארוכה של תביעות בבתי משפט בעניינים שונים. הוא אף הקים ב-2018 מפלגה לעומתית, תחת השם United Australia Party – והוציא עליה מאות מיליוני דולרים. המהלך העיקרי של המפלגה היה לקדם חקיקה שאוסרת להטיל סגרים בשל מגיפת הקורונה, ושאוסרת להטיל מגבלות על מי שאינו מתחסן נגד המגיפה. המפלגה לא רשמה הצלחה גדולה וב-2022 הרישום שלה נמחק.
כמו במהלכיו הפוליטיים, אף שמכיוון אחר לגמרי, גם כאן שאלת הרווח משנית מבחינתו. "כולנו יודעים איך לעשות מלחמה, יש לנו צבאות ואנחנו מממנים מלחמות. אבל זה הרבה יותר קשה לעשות שלום. כדי לעשות שלום אנחנו צריכים להתעקש על זה כל יום. להתקדם אינץ' אחרי אינץ'", אמר היום פאלמר במסיבת העיתונאים; ואז הוסיף, על מנת לספק את ההקשר של הדברים: "טיטניק 2 היא משהו שיכול להעניק שלום. היא יכולה להיות האונייה של השלום בין כל המדינות. מיליונים רצו לשוט באונייה הזו, צפו בה בנמל הבית וחוו את המלכותיות שלה. טייטניק 2 היא האונייה שבה החלומות האלה יתגשמו".