סגור

סקר גולשים? זו כנראה הסיבה האמיתית שבגללה מאסק רוצה למכור מניות טסלה

מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות ביקש - וקיבל - את "אישור" הגולשים בטוויטר למכור 10% ממניותיו בחברה, אבל ייתכן שמאחורי המהלך עומד תשלום מס עתידי של 15 מיליארד דולר על אופציות שברשותו; על הדרך הוא הספיק להעליב סנאטור דמוקרטי


הגולשים בטוויטר הכריעו אתמול כי אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, ימכור 10% ממניותיו בחברה בשווי 21 מיליארד דולר - וייאלץ לשלם מס שלפי הערכות יסתכם ב-5 מיליארד דולר. אולם נראה כי ללא קשר לתוצאות הסקר, שזכה להד תקשורתי עצום, מאסק היה מתחיל למכור מניות, מאחר שבקרוב הוא יידרש לשלם מס של כ-15 מיליארד דולר לרשויות בארצות הברית על אופציות שברשותו, כך מדווחת CNBC.


מאסק קיבל מהחברה ב-2012, כחלק מחבילת התגמול השנתית, 22.8 מיליון אופציות במחיר מימוש של 6.24 דולרים. מחיר המניה של טסלה ביום שישי עמד על 1,222 דולר - כך שהרווח על מימוש האופציות, והפיכתן למניות, צפוי לעמוד על כמעט 28 מיליארד דולר.
מועד המימוש של האופציות הללו הוא באוגוסט 2022, ולפי החוק בארצות הברית, המימוש יחייב אותו בתשלום מס הון פדרלי בשיעור של 37%, ועוד מס על רווח מהשקעות של 3.8%. כמו כן הוא ייאלץ לשלם מס נוסף של 13.3% בקליפורניה, שבה התגורר בזמן שהאופציות הוענקו לו. בסך הכל שיעור המס שיהיה צריך לשלם עומד על 54.1% - כ-15 מיליארד דולר, כאמור.
יצוין כי מאסק ייאלץ לשלם את הסכום האמור על מימוש האופציות למניות - גם אם בפועל לא ימכור את המניות האלה ולא יכניס לכיסו דולר אחד.

1 צפייה בגלריה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אלון מאסק
(צילום: גטי )
מאסק לא אישר את גובה המס האמור, אבל צייץ: "אני לא מקבל משכורת או בונוס. יש לי רק מניות, כך שהדרך היחידה בה אני יכול לשלם מס - היא באמצעות מכירת מניות".
מאחר שלמנכ"לים יש חלון הזדמנויות מוגבל שבו הם יכולים למכור מניות, ומאסק צפוי לבצע את המכירה לאורך שני רבעונים לפחות, מומחים מצפים כי הוא יתחיל למכור ברבעון הרביעי של 2021. בספטמבר אמר המיליארדר: "יש לי חבילת אופציות שתפוג בתחילת השנה הבאה (...) לכן ברבעון הרביעי אמכור חבילה גדולה של אופציות, אחרת הן יפקעו".


מאסק יכול לקחת הלוואות המגובות במניות טסלה שברשותו, ששוויין הכולל עומד על מעל 200 מיליארד דולר. אולם לפי דיווחי יצרנית המכוניות החשמליות, הלוואות שכבר לקח המנכ"ל על בסיס הונו העצום מגובות כיום ב-92 מיליון מניות החברה שבבעלותו.
סקר הטוויטר של מאסק זכה גם לתגובה מצד חבר קונגרס. הסנאטור הדמוקרטי רון ויידן כתב בתגובה: "השאלה אם האיש העשיר בעולם צריך לשלם מסים לא צריכה להיות תלויה בסקר בטוויטר. הגיע הזמן למס על המיליארדרים". בתשובה לכך שיגר מאסק ציוץ פוגעני: "מדוע תמונת הפרופיל שלך נראית כאילו גמרת?"