סגור

גולשי טוויטר הכריעו: מאסק ימכור מניות טסלה בשווי 21 מיליארד דולר

מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות פרסם אתמול סקר בטוויטר, בו שאל את הגולשים אם עליו למכור 10% ממניות החברה שבבעלותו - והתחייב לפעול בהתאם לדעת הרוב; התוצאות: 57.9% מ-3.5 מיליון הגולשים שהשתתפו בסקר ענו בחיוב

אלון מאסק ימכור 10% ממניות טסלה שברשותו - כך לפחות קבעו משתמשי טוויטר שהשתתפו בסקר שפרסם אתמול מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות.

כ-3.5 מיליון משתמשים השתתפו בסקר, 57.9% מהם השיבו כי על מאסק למכור את המניות. במסגרת הציוץ התחייב מאסק לציית לתוצאות הסקר והדגיש כי הוא לא מקבל מהחברה משכורת או בונוס כלשהו: "יש לי רק את המניות, לכן הדרך היחידה שלי לשלם מסים באופן אישי היא למכור את המניות".




מאסק מחזיק ב-17% ממניות טסלה בשווי של 210 מיליארד דולר, כך שמכירת 10% מהן, כפי שהוא מציע בטוויטר, שווה כ-21 מיליארד דולר. מניית טסלה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 1.23 טריליון דולר, לאחר שעלתה ב-75% מתחילת השנה. אם אכן ימכור מאסק את המניות, הוא צפוי לשלם מס בגובה של 12 מיליארד דולר.
לפני שבוע צייץ מאסק כי הוא מוכן למכור מניות של טסלה בשווי 6 מיליארד דולר ולתרום את הסכום לרעבים ברחבי העולם - וזאת בתנאי שהאו"ם יתחייב להתנהל בשקיפות ולפרט בדיוק כיצד התרומה תפתור את בעיית הרעב.

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק מנכ"ל טסלה יולי 2021
אלון מאסק מנכ"ל טסלה יולי 2021
אלון מאסק
(צילום: בלומברג)