סגור
סניף ברקליס בלונדון שהושחת על ידי פרו פלסטינים
סניף ברקליס בלונדון שהושחת על ידי פרו פלסטינים (REUTERS)

פרו פלסטינים השחיתו 20 סניפים של בנק ברקליס בבריטניה

מעשי הוונדליזם כללו ניפוץ חלונות של סניפים וריסוס קירות בצבע אדום והשתתפו בהם גם פעילים סביבתיים. לדבריהם, זו מחאה על פעילות הבנק בישראל ועל מימון שהוא מעניק לתעשייה המזהמת 

פעילים פרו פלסטינים וסביבתיים גרמו הרס ל-20 סניפים של ברקליס בבריטניה, לדבריהם במחאה על פעילות הבנק בישראל ועל חבילות מימון שהוא מעניק לתעשייה המזהמת.
המעשים כללו בין היתר ניפוץ חלונות של הסניפים וריסוס קירות בצבע אדום, בכלל זה בסניפים של ברקליס בלונדון. הפעילים פרסמו הצהרה לפיה הם "דורשים מהבנק לצאת מההשקעות שלו בתעשיות הנשק של ישראל ובנפט".
באדינבורו הושלכו אבנים דרך החלונות לתוך סניף של הבנק עם שמות של פלסטינים שנהרגו בעזה. "התסכול עם ההתקדמות המוגבלת של ברקליס לקראת הפסקת המימון של הג'נוסייד ושל הרס האקלים עוררו את הסוג החדש הזה של אקטיביזם רדיקלי", נאמר בהודעה שפרסם ארגון Palestine Action.
עוד נאמר כי הפעולות יימשכו "עד שברקליס יפסיק לחלוטין את המימון במודל העסקי הקיים שלו". לפי הודעת המשטרה נעצרו 3 פעילים בנוגע לנזקים שהפעילים גרמו לסניף בלונדון.
המעשים בוצעו לאחר קריאות שיצאו בחודשים האחרונים מארגונים פרו פלסטיניים שונים נגד ברקליס. בדוח שפרסמו כמה מהם במאי השנה נטען כי ברקליס מימן או העניק שירותים פיננסיים לתשע חברות לפחות שמייצרות נשק וטכנולוגיה צבאית שנמכרו לישראל, וששימשו להתקפות נגד פלסטינים.
דובר של ברקליס אמר ל-CNN כי הבנק מספק "מימון חיוני ושירותים לחברות ציבוריות אמריקאיות, בריטיות ואירופאיות, שמספקות מוצרים ביטחוניים לארגון נאט"ו ובנות הברית שלו". הוא הדגיש כי ברקליס לא משקיע באופן ישיר בחברות המדוברות.
"הסקטור הביטחוני הוא חיוני לביטחון הלאומי שלנו והממשלה הבריטית הודיעה באופן ברור שתמיכה בחברות הביטחוניות היא מוצדקת גם בהתחשב בשיקולים של סביבה, חברה וממשל תאגידי. ההחלטות על אמברגו של מכירת נשק למדינות אחרות הן של הממשלות. בשעה שאנו תומכים בזכות המחאה, אנו מבקשים ממנהליה לבצע אותה תוך כבוד ללקוחות שלנו, לעובדים ולמבנים שלנו", אמר דובר הבנק.