סגור
סניף של רייט אייד ב פנסילבניה פארמה
סניף של רייט אייד בפנסילבניה. "כישלון לעקוב אחר דגלים אדומים במרשמי אופיואידים". (צילום: בלומברג)

דיווח: רשת הפארמה רייט אייד תגיש בקשה לפשיטת רגל ותסגור 400 חנויות

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, רשת בתי המרקחת מתכוונת להגיש בקשה להגנה מפני נושים (צ'אפטר 11) על רקע עלויות ההליכים המשפטייים בתביעה של ממשלת ארה"ב נגד החברה על כישלונה לעקוב אחר מרשמים לאופיואידים

מניית רייט אייד Rite Aid (RAD) ירדה ביום שישי ביותר מ-50% לאחר דיווח בוול סטריט ג'ורנל כי רשת הפארמה מתכוונת להגיש בקשה לפשיטת רגל (צ'אפטר 11), כיוון שהיא עומדת בפני עלויות גדלות הקשורות לתביעות המעקב אחר מרשמי אופיואידים. חלק מתוכנית פשיטת הרגל עשויה לכלול סגירה של יותר מ-400 חנויות ברשת.
ברייט אייד אמרו ליאהו פיננסים: "מאז 2021 סגרנו 239 חנויות. כמו כל עסק קמעונאי, אנו בודקים באופן קבוע כל אחד מהמיקומים שלנו כדי להבטיח שאנו עונים על צורכי הלקוחות, הקהילות והעסקים שלנו". במהלך השנה האחרונה איבדה מניית החברה 90% מערכה. שווי השוק של החברה נכון ליום שישי עמד על 41 מיליון דולר, לפי נתוני יאהו פיננסים.
בשנת 2022 סגרה החברה 145 חנויות מתוכננות, והשנה צפויות להיסגר יותר מכך. ברבעון האחרון שהסתיים ב-3 ביוני, סגרה רייט אייד 27 חנויות, ונכון ל-3 ביוני היא הפעילה 2,284 בתי מרקחת. ההכנות לפשיטת רגל מגיעות לאחר שבאפריל תבעה ממשלת ארה"ב את החברה על כישלונה סביב מה שכינה משרד המשפטים לעקוב אחר "דגלים אדומים". הדבר נוגע למרשמים שלה לאופיואידים ומשככי כאבים אחרים. בהגשה לפשיטת רגל יפורטו אותם אופיואידים.
פשיטת הרגל עשויה לסייע לרייט אייד לדחות את תשלומי החכירה בחנויות שהיא מתכוונת לסגור, טקטיקה נפוצה שבה משתמשים בפשיטת רגל קמעונאית כדי לצמצם עלויות. בוול סטריט ג'ורנל דווח ביום ו' שהחברה עומדת גם בפני יותר מעלף תביעות פדרליות שאוחדו באוהיו.
בשיחת ועידת הרווחים של החברה שהתקיימה באפריל, אמרה המנכ"לית הזמנית של רייט אייד אליזבת בור, בתגובה לשאלה על ליטיגציה של אופיואידים: "אני חושבת שקשה מאוד לחזות ליטיגציה. אנחנו מתמודדים עם מה שכל שאר התעשייה מתמודדת". בדו"ח השנתי של החברה שהוגש במאי, אמרה רייט אייד: "למרות שאנו מאמינים שיש לנו מקורות נזילות נאותים, אי אפשר להעריך בוודאות את העלויות הקשורות בהליכים המשפטיים, אשר עלולות להשפיע על הנזילות".