סגור
אופיואידים גלולות אוקסיקודון
אוקסיקונטין (צילום: AP)

ארצות הברית: 1.5 מיליארד דולר יוזרמו למאבק במשבר האופיואידים

הכספים ישמשו לתוכניות גמילה, שיקום וטיפול במכורים למשככי כאבים נרקוטיים. בשנה שעברה 107 אלף איש בארצות הברית מתו מנטילת מנת יתר - עלייה של 15% לעומת 2020

ממשל ביידן הודיע אתמול (שבת) שיחלק מענקים של 1.5 מיליארד דולר כדי לסייע למדינות, טריטוריות ואדמות שבטיות להילחם במשבר האופיואידים. המענקים ירחיבו את הגישה לשירותי שיקום וטיפול, יאפשרו למדינות להשקיע בחינוך טוב יותר בנוגע למנות יתר, ויגדילו את הנגישות של מוצרי נלוקסון המאושרים על ידי ה-FDA, המסייעים בטיפול במנת יתר של אופיואידים.
לפי הדיווח ב-CNBC, יותר מ-104 מיליון דולר יוקדשו לתמיכה בקהילות קטנות ומרוחקות שנפגעו קשה במיוחד ממשבר האופיואידים. הכסף יוקצה להכשרת כוח אדם, חינוך ויצירת קשר, וכן לבניית אתרים חדשים למתן טיפולים תרופתיים.
ברקע להחלטה, נתונים מדאיגים של המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארצות הברית, שלפיהם בשנה שעברה יותר מ-107 אלף אנשים מתו בעקבות נטילת מנת יתר, עלייה של 15% במקרי מוות הקשורים למנת יתר לעומת 2020.
חברי ממשל ביידן, ובהם שר העבודה מרטי וולש, השתתפו אתמול בפסגת "חודש ההחלמה" כדי להפגין תמיכה באנשים בתהליכי החלמה, ולדון במתן המענק. "כמי שנמצא בהחלמה ארוכת טווח, אני יודע כמה חשובה הגישה לטיפול בהפרעות בבריאות הנפש ובהתמכרות לסמים", כתב וולש בטוויטר.
ביידן קרא גם להשקעה של יותר מ-42.5 מיליארד דולר במימון הסוכנויות הלאומיות למלחמה בסמים, כחלק מהתקציב שלו לשנת 2023. השקעה שכזאת תהווה עלייה של 3.2 מיליארד דולר לעומת השנה הקודמת.
במרץ האחרון פורסם כי משפחת סאקלר, הבעלים של פרדו פארמה, תשלם 6 מיליארד דולר כדי ליישב את ההאשמות נגדה, שלפיהן שיווקה באופן אגרסיבי את משכך הכאבים הממכר שלה אוקסיקונטין, שהיה בין האחראים למגפת האופיואידים הקטלנית בארצות הברית. כך לפי הסדר שהושג בין המשפחה לבין תשעה תובעים כלליים.