סגור
כריסטופר וולר בכיר בפד
כריסטופר וולר, בכיר בפד (בלומברג)

בכיר בפד: "דרושים עוד נתוני אינפלציה טובים לפני הורדת הריבית"

כריסטופר וולר אמר כי בהיעדר היחלשות משמעותית בשוק העבודה, הוא אינו מוכן לתמוך בהורדת הריבית; לדבריו, "העלאות ריבית נוספות הן כנראה מיותרות"

כריסטופר וולר, המכהן בתפקיד מושל בפדרל ריזרב, אמר כי דרושים כמה חודשים של נתוני אינפלציה טובים לפני הורדת הריבית. הוא ציין כי אינו סבור שיהיה צורך בהעלאות ריבית.
וולר הציג נתונים לפיהם האינפלציה מתמתנת, ולפיכך אינו סבור שיהיה צורך בהעלאות ריבית נוספות. עם זאת, הוא הוסיף כי יש להמתין לפני שמתחילים בהורדות ריבית.
"הנתונים מראים שהאינפלציה כבר אינה מאיצה, ואני סבור שהעלאות ריבית נוספות הן כנראה מיותרות, למרות שאף פעם לא צריך לומר אף פעם", אמר וולר, התומך בדרך כלל במדיניות מוניטרית הדוקה, בנאום במכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית בוושינגטון. הוא הציג שורה של נתונים עדכניים, המצביעים על כך ששיעורי הריבית הגבוהים של הפד סייעו להפחית חלק מהביקושים שתרמו לעלייה באינפלציה.
וולר, חבר קבוע בוועדת השוק הפתוח הפדרלית הקובעת את הריבית, אמר כי "נראה שהכלכלה כעת מתפתחת קרוב יותר למה שציפתה הוועדה. עם זאת, בהיעדר היחלשות משמעותית בשוק העבודה, אני צריך לראות עוד כמה חודשים של נתוני אינפלציה טובים לפני שאוכל לתמוך בהקלה של המדיניות המוניטרית".
שיעור האינפלציה בארה"ב עמד על 3.4% באפריל, ירידה קלה בהשוואה למרץ.
וולר ציין כי דו"ח התעסוקה האחרון שלפיו למשק האמריקאי נוספו 175 אלף משרות בלבד באפריל, היה "הקלה מבורכת", אך לדבריו, "ההתקדמות הייתה כל כך צנועה שהיא לא שינתה את דעתי שאצטרך לראות עדויות נוספות לירידה באינפלציה לפני שאתמוך בהקלה כלשהי במדיניות המוניטרית".
השווקים נאלצו לכייל מחדש את הציפיות שלהם למדיניות המוניטרית השנה. בחודשים הראשונים, סוחרים בשוק החוזים העתידיים תמחרו לפחות שש הורדות ריבית השנה החל ממרץ. אך שורה של נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי שינו את התחזיות. וולר לא פירט את התחזית שלו לגבי עיתוי והיקף הורדות הריבית.