סגור

תביעה נגד ג'יי. פי מורגן: בשל רשלנות - נגנבו 272 מיליון דולר מחשבון של חברת ריי באן

חטיבה של מותג משקפי השמש, טוענת כי בבנק היו מודעים מזה למעלה משנתיים לדפוס חשוד של עסקאות מפוקפקות שמתבצעות בחשבון הבנק של החברה בניו יורק ולא טרחו לעדכן. לטענת החברה, הם הצליחו להחזיר את רוב הכספים הגנובים מלבד 100 מיליון דולר

חברת EMTC, חטיבה של מותג משקפי השמש ריי באן, תובעת את הבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן בטענה שהבנק התעלם מתמרורי אזהרה ובעקבות זאת פושעי סייבר בינלאומיים רוקנו 272 מיליון דולר מחשבון הבנק של החברה בניו יורק. בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי בג'יי.פי מורגן היו מודעים כבר מספטמבר 2019 ל"דפוס חשוד ביותר של עסקאות מפוקפקות", אך לא טרחו לעדכן את החברה.

תמרורי האזהרה עליהם מדובר כוללים זינוק בנפח החודשי של העברת הון מ-15 מיליון דולר ליותר מ-100 מיליון דולר והעברת כספים לחברות קש בבנקים אזוריים, לעיתים בתחומי שיפוט הנחשבים בעלי סיכון גבוה. התביעה הוגשה אתמול (שני) בבית המשפט הפדראלי במנהטן. "ההעברות המפוקפקות בוצעו כולן בסכומים מעוגלים (כלומר בלי סנטים), וזה מהווה הבדל מהותי מתקופות קודמות שבהן כמעט ולא בוצעו העברות בסכומים מעוגלים", נכתב בתביעה.

1 צפייה בגלריה
משקפים משקפי שמש ריי באן ריי-באן
משקפים משקפי שמש ריי באן ריי-באן
משקפי שמש ריי באן
(צילום: AP)

החברה מנהלת מפעל ייצור בתאילנד עבור EssilorLuxottica, ענקית האופטיקה שבבעלותה מותגי אוקלי וריי באן. מג'יי.פי מורגן לא התקבלה תגובה לדיווח.
בחברה ציינו כי הצליחו להחזיר את רוב הכספים הגנובים "באמצעות הליך יקר ומורכב", מלבד 100 מיליון דולר. לפיכך, הם דורשים קבלת פיצויים שסכומם ייקבע במשפט.
בתוך כך, ביום שישי דיווחה EssilorLuxottica על עלייה חדה בהכנסות ברבעון הראשון. ההכנסות עלו ב-38.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-5.61 מיליארד יורו (6.09 מיליארד דולר).