סגור
דוריאן פרי הדוריאן
פרי הדוריאן. מתנת אירוסים (גטי)

הביקוש זינק ב-400%: הפרי "המסריח בעולם" כובש את סין

בשנתיים האחרונות ייבאה המדינה את הפרי דוריאן בשווי של 6 מיליארד דולר, כשמדובר ב-91% מהביקוש העולמי; היצואנית העיקרית שלו (99%) היא תאילנד; הוא נמכר ב-10 דולר לקילו בסין, בעוד שברחבי דרום מזרח אסיה נמכר ב-6 דולר; בינתיים הפרי הפך גם למתנת אירוסים בסין

הפרי דוריאן אמנם נחשב בידי רבים למסריח בעולם, אך זה לא מונע ממנו ליהנות מפופולריות גדולה, במיוחד בסין. באתר CNBC דיווחו כי הביקוש העולמי לפרי השנוי במחלוקת זינק ב-400% בשנה האחרונה, הודות בעיקר לטירוף סביבו בסין, כך לפי דו"ח שפרסמו ב-HSBC.
לפי הנתונים, בשנתיים האחרונות ייבאה סין דוריאן בשווי של 6 מיליארד דולר, המייצגים 91% מהביקוש העולמי. ככל הנראה בסין הוא לא נתפס כמסריח, אלא נחשב כמתנה המציגה את עושרו של המעניק. הפרי גם הפך לחלק בלתי נפרד מהמתנות המוענקות למשפחה וחברים לאחר אירוסים של בני זוג.
ב-HSBC ציינו כי העלייה בביקוש לפרי בסין החלה כבר ב-2017, אך בשנה האחרונה חל זינוק נוסף. הוא נמכר במחיר של 10 דולר לקילו במדינה, זאת בעוד שברחבי דרום מזרח אסיה המחיר הממוצע עומד על סביבות 6 דולר לקילו.
היצואנית העיקרית של הפרי לסין היא תאילנד, המייצגת 99% מהיצוא מקרב מדינות האזור הכוללות את ברוניי, קמבודיה, וייטנאם, אינדונזיה, לאוס, מלזיה, מיאנמר, הפיליפינים וסינגפור.
"השוק בסין כל כך גדול שיש מספיק מקום למדינות אחרות בדרום מזרח אסיה להצטרף ולהתחרות על הבהלה לדוריאן", כתב הכלכלן אריס דקאנאי מ-HSBC. "חלון ההזדמנויות נפתח...שוק הדוריאן הולך וגדל ומדינות נוספות באזור ממהרות להתחרות בדומיננטיות של תאילנד ביצוא מלך הפירות".