סגור

מזקקת ויסקי שלמה הועברה מסקוטלנד לסין

המזקקה יוצרה על ידי חברת ולנטיין אינטרנשיונל, וכל הציוד בסך 35 טונות נשלח להרכבה מחדש במונגוליה התיכונה על ידי חברת מנטגאי; זה יהיה העסק הראשון מסוגו באזור

מזקקת ויסקי שלמה הושטה מסקוטלנד לסין. יותר מ-35 טונות של ציוד, כולל מיכלי זיקוק, ריצוף, שסתומים וצינורות, עזבו אתמול (ו') את באקי (Buckie) שבמחוז מוריי בסקוטלנד, ויצאו לכיוון נמל טיאנג'ין. הציוד יורכב מחדש במתקן שנבנה לשם כך באזור מונגוליה התיכונה.


המשלוח הוא חלק מעסקת "עיצוב ובנייה" בסך 3 מיליון פאונד, שנחתמה בין חברת ולנטיין אינטרנשיונל (Valentine International) לקבוצת מנגטאי (Mengtai) הסינית ב-2019. המתקן באורדוס (Ordos) יהפוך למזקקת הוויסקי הראשונה במונגוליה התיכונה, ואמור להיפתח בסוף השנה.
כל ציוד הזיקוק יוצר על ידי חברת Forsyths, ששולחת צוות של חמישה טכנאים כדי לפקח על ההרכבה. החברה מחזיקה צוות בהונג קונג, המספק תמיכה ושירות צרכנים.



היו"ר והמנהל בפועל של ולנטיין אינטרנשיונל, דיוויד ולנטיין, אמר שהפרויקט הוא פרי מוחו של יו"ר מנגטאי, אאו פנגטינג (Ao Fengting), שמעוניין בייצור של "ויסקי בעל שם בינלאומי".
ולנטיין, שמתמחה בהקמת מיזמים עסקיים בסין, מסרה: "סקוטלנד היא מולדתו של הוויסקי, יש לה ניסיון רב בכל הקשור לייצור ציוד למזקקות, וזו הסיבה שפנגטינג עושה איתנו עסקים". זהו המיזם הראשון של מנגטאי בתחום הוויסקי.
מנגטאי היא אחת החברות הפרטיות הגדולות ביותר במונגוליה התיכונה, ועסקי הליבה שלה כוללים הפקת פחם וחשמל. בנוסף חתמה ולנטיין אינטרנשיונל על "חוזה אסטרטגי" נפרד לאספקה סיטונאית של ויסקי לסין, אם כי טרם נחשף באיזה סוג ויסקי מדובר.