סגור
אלון מאסק טסלה ביקור בסין מאי 2023
אלון מאסק (צילום: REUTERS/Tingshu Wang)

מאסק: מתנגד למכסים של ארה"ב על מכוניות חשמליות מסין

ימים ספורים לאחר שהנשיא ביידן הכפיל פי ארבעה את המכסים, אמר מנכ"ל טסלה: "לא טסלה ולא אני ביקשנו את המכסים האלה". דבריו מנוגדים לאזהרה שסיפק בינואר, לגבי הסכנה שיצרניות סיניות "יחריבו" את המתחרות ממדינות אחרות אם לא יהיו חסמי סחר 

מנכ"ל טסלה אלון מאסק אמר שהוא מתנגד למכסים אמריקאיים על מכוניות חשמליות סיניות, זאת מספר ימים לאחר שהנשיא ביידן הכפיל פי ארבעה את המכסים. "לא טסלה ולא אני ביקשנו את המכסים האלה", אמר מאסק בוועידת טכנולוגיה בפריז, כך מדווח ה-BBC. דבריו מנוגדים לאזהרה שסיפק בינואר, לגבי הסכנה שיצרניות סיניות "יחריבו" את המתחרות ממדינות אחרות אם לא יהיו חסמי סחר.
בשבוע שעבר אמר הבית הלבן שאמצעים חדשים, כולל מכס של 100% על מכוניות חשמליות סיניות, יהוו תגובה למדיניות בלתי הוגנת ויגנו על משרות אמריקאיות. "למעשה הייתי מופתע מההודעה", אמר מאסק אתמול. "הדברים שפוגעים בחופש המסחר או מעוותים את השוק אינם טובים. טסלה מתחרה די טוב בשוק הסיני ללא מכסים או תמיכה דיפרנציאלית. אני נגד מכסים".
הנשיא ביידן השאיר על כנם מספר מכסים שהטיל קודמו בתפקיד דונלד טראמפ, כחלק מהגברת הלחץ על בייג'ינג. בשבוע שעבר הבטיח ביידן לא לתת לסין "לשלוט בשוק באופן לא הוגן" בכל הקשור לכלי רכב חשמליים וסחורות מפתח אחרות, כולל סוללות, שבבי מחשב וציוד רפואי בסיסי. סין אמרה שהיא מתנגדת להעלאות המכסים ותנקוט בצעדי תגובה.
השבוע פתחה סין בחקירה בנושא יבוא מוצרי פלסטיק מארה"ב, האיחוד האירופי, טייוואן ויפן. הודעת משרד המסחר הסיני, לפיה בכוונתו לחקור יבוא של קופולימר מסוג פוליאוקסימתילן – המשמש בייצור מכוניות חשמליות – נתפסה כאות לכך שסין מתכוונת להגיב לצעדי ארה"ב. סין גם אותתה השבוע שהיא עשויה להעלות מכסים על מכוניות מיובאות בעלות מנועים גדולים מארה"ב והאיחוד בעד 25%.
כיום מספר יצרני רכב מייצרים בסין ומייצאים לארה"ב - בהם וולוו, ב.מ.וו ואחרים. טסלה אינה מייצאת רכבים מסין לארה"ב.