סגור

ארה"ב: אכזבה מתוספת המשרות בנובמבר, ירידה באבטלה

למשק האמריקאי נוספו 210 אלף משרות בחודש שעבר, לעומת התחזיות שעמדו על תוספת של 550 אלף משרות. בצד החיובי, שיעור האבטלה ירד מ-4.6% ל-4.2% ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה הוא הגבוה ממרץ 2020


בנובמבר נוספו לכלכלה האמריקאית 210 אלף משרות חדשות, נתון הנמוך מהתחזיות, כך לפי הנתונים שפרסם היום (ו') משרד העבודה האמריקאי. שיעור האבטלה ירד ל-4.2%.


הדו"ח כלל גם עדכונים לחודשים הקודמים, כך שהנתון עבור אוקטובר עלה ל-546 אלף משרות חדשות מ-531 אלף עליהן דווח במקור, ובספטמבר עודכנו הנתונים ל-379 אלף מ-312 אלף.
עוד עולה מהדו"ח כי השכר הממוצע לשעה עלה ב-4.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הנתונים לנובמבר היו נמוכים כאמור מהתחזיות שציפו לתוספת של 550 אלף משרות חדשות לפי הגרדיאן. החשש הוא שהופעת זן האומיקרון יוביל להאטה נוספת בשוק העבודה.
בצד החיובי, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עלה ל-61.8%, הרמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2020, ושיעור האבטלה נפל ל-4.2% מ-4.6% באוקטובר.

1 צפייה בגלריה
ארה"ב תעסוקה אבטלה
ארה"ב תעסוקה אבטלה
מחפשים עובדים בארה"ב
( איי פי)

במגזר הפנאי והאירוח, שכולל ברים, מסעדות, מלונות ועסקים דומים דיווחו על תוספת של 23 אלף משרות, זאת לאחר שבחודשים האחרונים המגזר הוביל את התוספת של משרות חדשות.
"בדיוק כפי שזן הדלתא פגע בהתאוששות של שוק העבודה, אם אומיקרון יתנהג בצורה דומה, אני מניח שהוא יעכב את ההתאוששות בשוק העבודה", הגיב ג'סטין ווידנר, כלכלן בדויטשה בנק.
שוק העבודה האמריקאי נפגע גם מהמחסור בעובדים, שמוביל גם לעליית השכר ולעליית האינפלציה. לפי הערכות הכלכלנים, השכר בסקטור הפרטי עלה בנובמבר ב-5% לעומת השנה שעברה. במקביל, יש גם ביקוש גבוה לעובדים, ושיעור המשרות הפנויות גבוה בהרבה מכפי שהיה לפני פרוץ המגפה.
הסקטורים שבהם נרשמה העליות הגדולות ביותר בנובמבר היו שיורתים עסקיים עם תוספת של 90 אלף משרות, תחבורה ומחסנים עם תוספת של 50 אלף ובנייה עם תוספת של 31 אלף. לעומת זאת, בסקטור הקמעונאות נרשמה ירידה של 20 אלף משרות וזאת על אף תחילת עונת המכירות לכריסמס.