סגור

בלאק פריידי: ירידה של 28% בקניות בחנויות לעומת 2019, טרום הקורונה

עם זאת נרשמה עלייה של 48% בתנועת הקונים בארה"ב לעומת אשתקד. בין הסיבות, הצרכנים מעדיפים רכישות מקוונות שהסתכמו ב-8.9 מיליארד דולר, ירידה קלה משיא של כ- 9 מיליארד דולר שנרשם בשנה שעברה. בנוסף, רבים החלו את הקניות מוקדם יותר השנה

תנועת הלקוחות בארה"ב בחנויות בבלאק פריידי עלתה בכ-48% לעומת אשתקד, אולם מדובר עדיין בירידה של 28.3% לעומת 2019, לפני פרוץ הקורונה, כך מדווח אתר CNBC המתבסס על הנתונים שאספו בחברת סנסורמטיק סלושונס (Sensormatic Solutions).
הסיבות לכך קשורות להעדפת הצרכנים של רכישות מקוונות ולכך שרבים החלו את הקניות מוקדם יותר השנה. "ברור שהקונים החלו בקניות מוקדם יותר העונה, כפי שקרה בשנה שעברה", הגיב בריאן פילד מסנסורמטיק . לדבריו, התחלת הקניות מוקדם יותר נובעת מהחשש מהקורונה וממחסורים בשל שיבושים בשרשראות האספקה.
עם זאת, לא נראה שלדיווחים על הזן החדש של הקורונה – אומיקרון – השפיעו על התנהגות הצרכנים. לפי סקר שערכו בפדרציית הקמעונאים בארה"ב (NRF), 61% מהצרכנים החלו כבר ברכישות מתנות לחגים הבאים.
1 צפייה בגלריה
בלאק פריידי 2021 מנהטן ארה"ב
בלאק פריידי 2021 מנהטן ארה"ב
בלאק פריידי במנהטן, ניו יורק
(רויטרס)
בכל זאת, בלאק פריידי – שהוא היום שאחרי חג ההודיה בארה"ב ונחשב כתחילת עונת הקניות לחגים – עדיין צפוי להיות היום העמוס ביותר בחנויות העונה.
בגזרת המכירות המקוונות דווח על מכירות בסך 8.9 מיליארד דולר בבלאק פריידי, ירידה קלה משיא של כ- 9 מיליארד דולר שנרשם בשנה שעברה, כך לפי נתוני בחברת אדובי אנליטקס. זו הפעם הראשונה שיש ירידה בצמיחה. ביום חמישי, היום של החג עצמו, הוציאו הצרכנים 5.1 מיליארד דולר במכירות מקוונות, בדומה לרמות שנרשמו אשתקד.
באדובי מעריכים כי המכירות בסייבר מנדיי, שנחשב ליום המכירות המקוונות הגדול של השנה בארה"ב, יעמדו בין 11.3-10.2 מיליארד דולר. עם זאת, צפויים מחסורים של פריטים מסוימים בשל המצב בשרשראות האספקה. המחסור העיקרי צפויבקטגוריות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ופריטים לגינות.
בפדרציית הקמעונאיים מעריכים כי המכירות בכל עונת החגים המוגדרת עד סוף דצמבר, יעלו ב-8.5%-10.5% לסכום כולל של 859-843.4 מיליארד דולר, שיהווה שיא מבחינת שיעור הצמיחה השנתי.