סגור

גזר דינה של גיליין מקסוול יפורסם בסוף יוני, ההגנה קוראת למשפט חוזר

מקסוול הורשעה בגיוס וסחר בקטינות שעברו ניצול מיני על ידי בן זוגה לשעבר ג'פרי אפשטיין; בהגנה מבקשים משפט חוזר בעקבות דבריו של אחד המושבעים לפיהם סיפר למושבעים האחרים שבילדותו עבר התעללות מינית

גזר הדין של גיליין מקסוול יפורסם בארה"ב בסוף יוני, לאחר שהורשעה בסחר בקטינות שעברו ניצול מיני על ידי בן זוגה לשעבר ג'פרי אפשטיין.

השופטת אליסון ניית'ן הודיעה על ה-28 ביוני כתאריך למתן גזר הדין, אף שצוות ההגנה של מקסוול הודיע כי בכוונתו להגיש בקשה למשפט חוזר. זאת בעקבות דבריו של אחד המושבעים במשפט – שזהותו לא פורסמה בפומבי – לפיהם סיפר למושבעים האחרים שבילדותו עבר התעללות מינית, והשתמש בחוויותיו כדי לשכנעם להרשיע את מקסוול. עורכי דינה טוענים שהחשיפה הזאת מהווה בסיס למשפט חוזר.
מקסוול (60) הואשמה בכך שגייסה וטיפחה נערות על מנת לקיים יחסי מין עם אפשטיין בין השנים 1994 ל-2004 וכתב האישום נגדה כלל סעיפים של סחר בבני אדם לצרכי מין ועבירות נוספות. ההרשעה התקבלה על ידי 12 המושבעים והיא צפויה לקבל בגזר הדין עונש של עשרות שנות מאסר.
מקסוול ניהלה בתחילה מערכת יחסים רומנטית עם המיליארדר הפדופיל - שהתאבד בתא המאסר שלו ב-2019 – ובהמשך הפכה לעובדת שלו.
במקביל, וירג'יניה ג'ופרה, שהאשימה את הנסיך הבריטי אנדרו בתקיפה מינית, אמרה ש"תמשיך לחשוף את האמת", והודתה לשופטת שדחתה את ניסיונו של אנדרו לבטל את תביעתה. ג'ופרה טוענת שנמסרה ע"י אפשטיין ומקסוול לנסיך אנדרו, וכי זה תקף אותה מינית כשהיתה בת 17.

1 צפייה בגלריה
גיליין מקסוול צילום 2013 ג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול צילום 2013 ג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול
(צילום: בלומברג)