סגור

פרשת ג'פרי אפשטיין: בת זוגו לשעבר גיליין מקסוול הורשעה בסחר בנערות לצרכי מין

בתום 5 ימי דיונים, חבר מושבעים בניו יורק הרשיע את מקסוול בשידול נערות לקיום יחסי מין אסורים עם בן זוגה לשעבר ג'פרי אפשטיין - היא צפויה לעונש של עשרות שנות מאסר; צוות ההגנה הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור על ההחלטה

גיליין מקסוול הורשעה הלילה על ידי חבר מושבעים בבית משפט בניו יורק בגיוס וסחר בקטינות בצרכי מין – באופן ספציפי לטובת ניצול מיני על ידי בן זוגה לשעבר ג'פרי אפשטיין.
מקסוול (60) הואשמה בכך שגייסה וטיפחה נערות על מנת לקיים יחסי מין עם אפשטיין בין השנים 1994 ל-2004 וכתב האישום נגדה כלל סעיפים של סחר בבני אדם לצרכי מין ועבירות נוספות. ההרשעה התקבלה על ידי 12 המושבעים בתום 5 ימי דיונים והיא צפויה לקבל בגזר הדין עונש של עשרות שנות מאסר.
1 צפייה בגלריה
גיליין מקסוול ו ג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול ו ג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין
(צילום: גטי אימג'ס)
צוות ההגנה של מקסוול אמר מיד בתום החלטה כי הוא כבר עובד על הגשת ערעור, והוא עומד על טענתו כי מקסוול היא "שעיר לעזאזל", לאחר שהתאבדותו של אפשטיין בתקופת מעצרו ב-2019 מנעה את סיום ההליך נגד האשם היחיד בפרשה.
מקסוול הורשעה ב-5 מהסעיפים החמורים בכתב האישום - סחר בקטינה לצרכי מין, סעיף הגורר 40 שנות מאסר; העברת קטינה לאפשטיין על מנת שתיקח חלק בפעילות מינית אסורה, סעיף שהענישה עליו 10 שנות מאסר.
עוד הורשעה ב-3 סעיפי קשירת קשר לשידול קטינה בכוונה שתיקח חלק בפעילות מינית אסורה, כל אחד מהם כולל 5 שנות מאסר. היא לא הורשעה בסעיף השישי של שידול קטינה לצרכי פעילות מינית אסורה.
במשפט מתוקשר אחר, של אליזבת הולמס, לא התקבלה עדיין הכרעת מושבעים – לאחר 6 ימי דיונים. הולמס מואשמת בהונאת משקיעים במסגרת פעילותה כמייסדת ומנכ"לית חברת בדיקות הדם Theranos.
חבר המושבעים אמור היה להתכנס הבוקר ליום נוסף של דיונים אך היום יצאה הודעה מבית המשפט כי הדיונים לא יימשכו ויחודשו רק ביום שני, לאחר חופשת סוף השבוע של השנה החדשה. לא ניתן הסבר להחלטת הדחייה.