סגור
בלה חדיד פסטיבל קאן 2021 B
בלה חדיד בפסטיבל קאן (צילום: איי אף פי)

"מודה באפרטהייד": בלה חדיד שיתפה את דברי בן גביר ל-60 מיליון עוקבים

האמירה של בן גביר שקמפיין ה-BDS מהדהד: השר לביטחון לאומי טען כי "הזכות שלי, של אשתי ושל ילדיי להסתובב ביו"ש קודמת לזכות התנועה של הערבים", וספג ביקורת מהדוגמנית המצליחה - שידועה כתומכת בפלסטינים. גם עיתונאים בעולם הזדעזעו: "שר ישראלי בכיר מודה בפתיחות באפרטהייד"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען אתמול (ד') כי זכותו להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים - ועל האמירה הזו קפץ קמפיין ה-BDS, שמהדהד אותה כדי להציג את ישראל כמי שמנהלת משטר אפרטהייד. בריאיון לחדשות 12 אמר השר: "הזכות שלי, של אשתי ושל הילדים שלי להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה. זו המציאות".
אותה אמירה שותפה מאז אמש על ידי עיתונאים עם מיליוני עוקבים ברחבי העולם. אחד מהם, מהדי חסן שמגיש ב-MSNBC, ציטט את דבריו של בן גביר בטוויטר וכתב: "שר ישראלי בכיר מודה בפתיחות באפרטהייד".

1 צפייה בגלריה
בלה חדיד נגד בן גביר
בלה חדיד נגד בן גביר
(צילום מתוך אינסטגרם)


גם דוגמנית-העל בלה חדיד האמריקנית ממוצא הולנדי-פלסטיני, שידועה כתומכת במאבק הפלסטיני ומרבה לבקר את ישראל על מדיניותה בשטחים, שיתפה את דבריו של השר לביטחון לאומי ל-60 מיליון עוקביה באינסטגרם וכתבה: "בשום מקום, בשום זמן, ובמיוחד לא ב-2023 - חיים של אדם צריכים להיות יקרים יותר מחיים של אחר רק בגלל המוצא, התרבות או בגלל השנאה הטהורה שלהם".
אמש ביקר את השר לביטחון לאומי שר בכיר בליכוד, שטען בשיחה עם ynet כי "בן גביר חולה תקשורת, זה כל מה שמעניין אותו. הרעש שהוא עושה לא מועיל". בצל אובדן השליטה על האלימות בחברה הערבית אמר הבכיר כי "עושה רושם שדברים אחרים לא מעניינים אותו. הוא מברבר כל היום וזה עושה נזק גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינלאומית. הרעש שהוא עושה פוגע בנתניהו ובליכוד. הוא שר מרעיש ולא מועיל".