סגור
אווירה כלכליסט דובאי מינגלינג גלריה 2
דובאי - חיסכון של 30% בקניית אלכוהול (צילום: אוראל כהן)

שנה שמחה בדובאי: מס האלכוהול יבוטל - כדי לעודד את התיירות

הרשויות בדובאי לא יגבו השנה את מס האלכוהול, בשיעור של 30%; כמו כן הוחלט כי התושבים לא יידרשו לשלם עבור הרישיון לרכישת אלכוהול בחנויות

הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול, בשיעור 30%, שגבו מחברות המשקאות עד סוף 2023. מדובר במהלך נוסף בסדרה של שינויי מדיניות ליברליים שנועדו להגדיל את מספר התיירים, ולעודד עסקים ותושבים בדרך למימוש החזון של דובאי להפוך ל"מקום המאושר ביותר על פני כדור הארץ".
מחירי האלכוהול בדובאי ידועים לשמצה: 15 דולר לחצי ליטר בירה, ו-20 דולר או יותר לכוס יין. רשת האלכוהול Maritime and Mercantile International (MMI) בדובאי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה – "עכשיו אפשר לחסוך 30% מס על המשקאות האלכוהוליים – וזה משתקף בתמחור שלנו!". יש לציין כי המע"מ של 5% באיחוד האמירויות עדיין בתוקף.
עוד הוחלט כי הרישיונות לרכישת אלכוהול בחנויות יהיו כעת בחינם. קודם לכן נדרשו תושבי דובאי לחדש את רישיון האלכוהול שלהם מדי שנה בעלות של 270 דירהם (73.5 דולר). בקניית אלכוהול בברים לעומת זאת, לא נדרש רישיון. חלק מתושבי דובאי לא היו מרוצים מההודעה המפתיעה, לאחר שרק לאחרונה שילמו את האגרה עבור הרישיון השנתי שלהם, אך רוב התושבים חגגו וקיבלו בשמחה את החדשות.
ההודעה מגיעה במקביל לניסיונות של סעודיה להחליף את איחוד האמירויות כבירת התיירות והמסחר של האזור. בסעודיה עדיין נאסר על מכירת משקאות אלכוהוליים, והחוקים הנוקשים והחברה השמרנית מהווים מחסום עבור תושבים זרים פוטנציאליים.
לעומת זאת באיחוד האמירויות, ובפרט בדובאי, חיה אוכלוסיית זרים מגוונת ואורח החיים דומה לזה שבעולם המערבי. בעיר יש ברים, מועדני לילה ומסעדות המגישים אלכוהול. לא נדרש לבוש שמרני, קיימים מקומות פולחן לדתות השונות, ומגורים משותפים לפני הנישואים הם חוקיים בניגוד לסעודיה ולמדינות ערביות נוספות במפרץ.
לאחרונה שינה איחוד האמירויות את סוף השבוע לשבת-ראשון, בהתאמה למדינות המערב, והחל להציע ויזת עובד מרחוק.
קארים ג'טה, מנהל השקעות בחברת ניהול הנכסים בדובאי Longdean Capital אמר ל-CNBC: "דובאי התאוששה באופן יוצא דופן מאז מגפת הקורונה, והיוזמות להפסיק את מיסי האלכוהול, לשנות את ימי העבודה בשבוע ולהרחיב את האשרות לטווח ארוך יגבירו את התיירות ויביאו זרים נוספים להרגיש בדובאי כמו בבית".