סגור

סינגפור מקלה על נוסעים מחוסנים משמונה מדינות נוספות

סינגפור מנסה לחיות לצד המגפה: הודיעה שמ-19 באוקטובר תיירים מחוסנים מארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, ספרד, דנמרק, איטליה והולנד - יוכלו לעבור בה ללא צורך בבידוד, אם יעשו בדיקת קורונה

סינגפור פותחת את גבולותיה למעבר חופשי ממדינות נוספות בעודה מנסה לשקם את מעמדה כמרכז תחבורה עולמי, ומתכוננת ל"נורמלי החדש" בחיים לצד המגפה. ממשלת סינגפור הודיעה היום (שבת) כי החל מ-19 באוקטובר נוסעים שחוסנו באופן מלא משמונה מדינות - ארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, ספרד, דנמרק, איטליה והולנד - יוכלו להיכנס למדינה ללא בידוד אם יעברו בדיקות קורונה, כך לפי רויטרס.


ההודעה מסמלת צעד מרכזי באסטרטגיה של סינגפור להפעיל מחדש את קשריה הבינלאומיים. סינגפור, אחד ממרכזי הנסיעות והפיננסים הגדולים בעולם, היא ביתן של אלפי חברות גלובליות שעובדיהן מסתמכים מאוד על היות המקום מרכז תחבורתי.
המדינה, בעלת 5.45 מיליון התושבים, דיווחה על שיעורי שיא של נדבקים בקורונה בימים האחרונים, עם יותר מ-3,000 מאומתים חדשים ביממה, אם כי רובם קלים או ללא תסמינים. כ-83% מהאוכלוסייה במדינה חוסנו במלואם, משיעורי החיסון הגבוהים בעולם.
1 צפייה בגלריה
קורונה בסינגפור
קורונה בסינגפור
סינגפור. שיעור מחוסנים גבוה
(AP)

סינגפור הטילה לאחרונה מחדש מגבלות תנועה בשל הקורונה, בניסיון ליצור מצב של חיים לצד המגפה, אך אלה הביאו לביטויי תסכול נדירים מצד האוכלוסייה. ראש הממשלה לי הסיאן לונג אמר שסינגפור תגיע לנורמלי חדש ואז תוכל להקל את המגבלות. "זה ייקח לנו לפחות שלושה חודשים, ואולי עד שישה חודשים, להגיע לשם," הוא אמר בנאום לאומה. "אחרי שהעלייה תתייצב, אולי נראה עליות נוספות, במיוחד אם יופיעו וריאנטים חדשים, ואז נצטרך לשקול הטלת מגבלות נוספות כדי לשמור על מערכת הבריאות שלנו ועובדיה", אמר.
הממשלה מתכננת להדק את מגבלות התנועה על לא מחוסנים ביום רביעי. המגבלות ימנעו מלא מחוסנים להיכנס לקניונים ולמסעדות. סינגפור אמורה לבחון מחדש את המגבלות בתוך שבועיים. ביטול הבידוד לנוסעים מחוסנים החל בסינגפור עם גרמניה וברוניי בספטמבר, ותיכלל בו גם דרום קוריאה מהחודש הבא.