סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי לכלכליסט
אקזיט לעובדים: אורקה גייסה 150 מיליון דולר מקרן סינגפורית

חברת הסייבר, שהוקמה על ידי יוצאי צ'ק פוינט, מגייסת בימים אלה לפי שווי של 1.75 מיליארד דולר, סבב שצפוי להסתיים בחודשים הקרובים במאות מיליוני דולרים. במסגרת העסקה עם טמאסק העובדים יוכלו למכור מניות

חברת הסייבר הישראלית אורקה סקיוריטי (Orca Security), שהוקמה על ידי יוצאי צ'ק פוינט, גייסה 150 מיליון דולר מקרן טמאסק (Temasek), קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור, כך נודע ל"כלכליסט".


ההשקעה הינה חלק מסבב גיוס שהחברה עדיין מגייסת בימים אלו לפי שווי של 1.75 מיליארד דולר, שהם עלייה של כ־50% מהשווי בסבב הקודם שנסגר לפני כשלושה חודשים. על פי הערכה, סבב הגיוס הנוכחי צפוי להסתיים בחודשים הקרובים ולהסתכם במאות מיליוני דולרים. הגיוס יגיע ברובו באמצעות רכישה של בעלי מניות בחברה ומשקיעים, ורק חלק קטן מהכסף יזרום לקופת החברה. ההשקעה של טמאסק מביאה את היקף הגיוסים המצטבר לכחצי מיליארד דולר, 415 מיליון דולר מהם גויסו בתוך פחות משנה.
מאז הגיוס האחרון גופים רבים כמו טמאסק ביקשו להשקיע בחברה, אך מאחר שהיא גייסה רק לאחרונה לא רצו המייסדים להמשיך לדלל והציעו לעובדים בחברה וכן למשקיעה הראשונה ובעלת המניות הגדולה בחברה, קרן YL, למכור חלק מהמניות כדי לאפשר לגופים חזקים להיכנס לחברה. החברה אף סירבה לאחרונה להצעות השקעה בגובה כפול ויותר מהשווי האחרון לנוכח חוסר אמון במציעים. ההערכה היא שהחשיפה של השקעת טמאסק תביא גופים אסטרטגיים לבחון השקעה בחברה הישראלית.
במסגרת העסקה אורקה, שנוסדה לפני שנתיים וחצי, תאפשר לעובדים בעלי ותק של מעל שנה למכור חלק מהמניות שהם מחזיקים. זהו צעד חריג יחסית, אף שעסקאות הכוללות רכיב שניוני (סקנדרי) הפכו נפוצות בתקופה האחרונה. על פי הערכה, מספר העובדים שיוכלו למכור בסבב הנוכחי יעמוד על עשרות בודדות. החברה מעסיקה כיום כ־150 עובדים.
בעלת המניות הגדולה בחברה והמשקיעה הראשונה שלה היא קרן ההון סיכון YL Ventures של יואב לייטסדורף, אשר כחלק מסבב ההשקעה, ובשל הביקוש הרב שגדול משמעותית מהצורך של החברה במזומנים, תמכור חלק מהאחזקות שלה ועדיין תישאר המחזיקה הגדולה ביותר.

1 צפייה בגלריה
מימין: שניים מהמייסדים אבי שועה אבי שוע מנכ"ל ו גיל גרון
מימין: שניים מהמייסדים אבי שועה אבי שוע מנכ"ל ו גיל גרון
מימין: שניים מהמייסדים, אבי שוע (מנכ"ל) וגיל גרון. "מסרבים להתייחס לשמועות"
(צילום: אורקה סקיוריטי בע"מ)
במרץ האחרון גייסה אורקה 210 מיליון דולר, בסבב C, לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. את הסבב הובילו קרן CapitalG של תאגיד אלפבית וקרן Redpoint Ventures. משקיעים נוספים הם GGV Capital ICONIQ Growth ו־Silicon Valley CISO Investments, קבוצת אנג'לים המורכבת מ־50 מנהלי אבטחת מידע מובילים בארצות הברית.
אורקה פיתחה מערכת סייבר מבוססת ענן שמשיגה כיסוי מלא בתוך דקות בכל הארגון בזכות העובדה שהיא פועלת ללא קודים. זאת בשונה מפתרונות אחרים בשוק, שמשיגים כיסוי בתוך כמה שבועות. בנוסף לכך המערכת אינה מייצרת עומסי עבודה מאחר שהיא מסוגלת לתעדף ולסנן אלפי התראות אבטחה שונות, לחשוף את הקריטיות שבהן, תוך מתן תובנות לטיפול. שלא כמו פתרונות אבטחת ענן מתחרים אשר נבנו בסביבות מקומיות, אורקה סקיוריטי נולדה בענן עבור הענן.
אורקה מתייחסת לכל הנכסים של לקוחותיה בענן כאל רשת נכסים הקשורים ביניהם, וכן מתעדפת סיכונים על סמך חומרת החולשה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה אינה צריכה להיתמך בסוכני תוכנה (אייג'נטים), שברוב המכריע של המקרים אינם מוטמעים כראוי בארגונים. בנוסף לכך המערכת מייעלת מאוד את עבודת מנהלי אבטחת המידע על ידי כך שהיא בונה גרף של הסביבה, ומשתמשת במידע מתוכו כדי לתעדף את ההתראות הקריטיות הבודדות מבין אלפי (ולפעמים עשרות אלפי) התרעות.

גם באוסטרליה ויפן

Orca Security הוקמה ב־2019 על ידי שמונה מייסדים: אבי שועה (המנכ"ל), גיל גרון, מתן בן גור, לירן אנתבי, הדס אמיתי, שי פילוסוף ווג’די זאבט ואתי שפיגל־חוברה, כולם יוצאי צ'ק פוינט.
לחברה משרדים בישראל, לוס אנג'לס, לונדון, וינה ועוד. החברה מרחיבה את פעילותה הגלובלית בעזרת תוכנית השותפים שלה ברחבי אירופה עם שותפויות חדשות בבריטניה ובגרמניה. משרד נוסף צפוי להיפתח במהלך השנה באוסטרליה כדי לשרת את שוקי האסיה־פסיפיק ולתמוך בפעילות באוסטרליה וביפן. עם לקוחות החברה נמנים Databricks, Unity, Live Oak Bank, Lemonade, BeyondTrust, among.
קרן Temasek מנהלת פורטפוליו של כ־300 מיליארד דולר, והחזירה תשואות של מעל 14% בממוצע לכל שנה ב־40 השנים האחרונות. הקרן רכשה בעבר את Sygnia של Team8 ואת חברת ההשקיה ריווליס ואף השקיעה ב־Snyk.
מאורקה נמסר: "אנו מסרבים להתייחס לשמועות".